tisdag 14 juni 2011

Mammas lilla hjärta!

lillknorran ingosad i pappas armhåla

Superpigg och glad tiiidigt på morgonen

Mammas mystjej tidigt en morgon

Mammas söta lilla docka

Skruttans superfina klänning som "tant" Karin virkat

Lite trött.. jobbigt att prova kläder

Freja i sin nya fina åkpåse som "tant" Linn sytt!

Jag har sen sist blivit jätteduktig på att hålla upp huvudet..

..jag kan titta ääända upp till taket!

Skruttan har dessutom tjockat på sig ordentligt och gått upp till hela 4520g och 57cm samt fått ett huvudomfång på 38,9cm. 

13 kommentarer:

  1. Vilken fin åkpåse! Har hon sytt den helt själv?!

    Sv: Förstår att det finns annat att göra av sin tid än att sitta och blogga när man äntligen fått sin lilla skrutt! ;) Har fått mitt pack med tvättlappar/handdukar från Ikea så det löste sig.

    Ska försöka hämta hem det mesta av våra saker under vekcan & kolla vad vi behöver köpa för vi gör nog sista svängen ner till Piteå om 2 veckor. Verkar inte bli nån golfresa för dem, hans kompis är inte snabb på att bestämma sig. Sen tror jag vi håller oss här hemma och i stugan sista månaden. Känns säkrast ;)

    SvaraRadera
  2. Vi diskuterar på forumet när man räknas som höggravid, kommer ihåg att du skrev nåt om det tidigare i våras. Vilken vecka var det???

    SvaraRadera
  3. Tack för alla bra tips!! Listan fylls på och stryks här eftersom. Tänkte vänta med en hel del grejer faktiskt tex babygym och bärsele. Har inte kolalt upp än vad vi kan låna sen känns det inte som något vi absolut måste ha direkt när vi kommer hem från bb.

    Vad mkt saker man får från bb!! Hoppas det gäller i gve också, lyx isf! Ska kolla om min moster hade kvar deras, hon använde den aldrig. Annars köper jag gärna din! Hör av mig!!

    Hoppas ni också får en supermysig helg och slipper regnet som verkar drabba oss här uppe! ;) Kram

    SvaraRadera
  4. Hur går det för er? Så länge sedan du uppdaterat. Är nyfiken hur det går med alla rutiner, husletandet osv! =) Kram

    SvaraRadera
  5. så fint och jätte gullig klädning :)

    svar: Ja man gör den blöt i varmt vatten och lad den törra i blöjan. Vet inte varför det funkar, men det funkar jätte bra ;)

    svaret fins här; http://www.babydjungeln.se/rod-babyrumpa/

    SvaraRadera
  6. Nej var inte alls roligt, en dag rörde han sig bara en gång på kvällen. När man börjar tänka på det så går man ju bara runt och väntar. sen när vi inte har bm eller nåt här på em/kväll/natt så finns det ju ingen att ringa eller besöka heller. Om man inte sticker till gällivare. Vad stor hon blivit! Vill ju se nya bilder! :) Har fb, är bara lägga till mig: Anna Lundholm. Vet inte om det finns fler?? Kanske måste kolla, men har samma profilbild som jag haft på bloggen tidigare. Hoppas det går bra med husen och lägenheten!! Kram

    SvaraRadera
  7. Sv: Jo jag är mer orolig att inte få tag i honom än för själva förlossningen! :P Jag måste ringa till fikarummet och hoppas att nån sitter och latar sig så får de åka och hämta honom. Enda sättet tyvärr. :/

    Hört nåt om hus/lgh än?

    SvaraRadera
  8. Jo du har rätt, har faktiskt beställt en sats gips idag. Får fixa det nästa vecka. Är ju faktiskt inte så länge kvar, även fast det känns som det ibland! ;)

    SvaraRadera
  9. Sv: Ja nu börjar man vara ganska rund. Kan vänta ~2 veckor sen börjar jag nog vara leds ;) Har ju varit gravid sedan juli förra året, börjar kännas!!!

    SvaraRadera
  10. Brukar både ligga och sitta. Han somnar så lätt när vi ligger ner så om jag vill att han äter mer tar jag upp honom i famnen. När han däremot bara vill snutta lite så ligger vi ner. Men kan hålla med om att det är mkt skönare att ligga ner så man kan råka somna lite ;)

    SvaraRadera
  11. vilken häääärligt kalufs hon hade. :)

    SvaraRadera