tisdag 8 mars 2011

Vad ska man tänka på när man väljer skötväska?

Har kikat runt lite på olika skötväskor. Har dels insett att de är relativt dyra och dels att det finns en himla massa snygga :) Har dock inge bra koll på vad som måste få plats i den, hur stor den bör vara, om det är mest praktiskt att ha en lös skötbädd eller en som är insydd i locket mm.. 

Ge mig tips! Vilken skötväska har ni? Vilken funktion kan du inte vara utan?


Här är några jag kikat på som jag tycker om, nån som har erfarenhet av dessa?

Skip Hop Duo Deluxe
Snygg, men tror bara den har kardborre-stängning till stora facket. Inte så praktiskt om det snöar massa blötsnö eller regnar. 

Skip Hop Dash Deluxe
Snygg och praktisk (tror jag). Skip Hop väskorna har bra knäppen för att knäppa fast på handtaget till barnvagnen (axelremmen behöver inte tas bort, även om det går). Har även magnetlås till locket, 2 olika lägen beroende på hur fullt man packat väskan.

Willvin Magnificent Napped Brown
Riktigt snygg skötväska, som jag tror att även Peter skulle gilla. Jag gillar bottenfacket som passar perfekt för blöjor, tvättlappar eller extra ombyte. Finns även plats för laptopen i väskan om man skulle behöva ha med sig den. Nackdelen med den här, är att man mest troligt behöver klicka loss axelremmen när man ska knäppa fast den i handtaget på barnvagnen. Vilket innebär att det är lite bökigt om man t.ex har mycket att bära och vill kunna hänga den över axeln. Annars gillar jag nog den här bäst. 


8 kommentarer:

  1. Jag har en skötväska från Ikea så när man viker ut den så man kan byta på bebisen på den. Jag rymmer ombyte, flaska och blöjor.

    SvaraRadera
  2. Vi har en vanlig väska från stadium, 99:-.. har funkat riktigt bra i 3 år nu :-)

    SvaraRadera
  3. Det är svårt med skötväskor för det är så mycket olika saker men ska med. Min favorit är http://www.alltforforaldrar.se/classifieds/showproduct.php?product=1065&cat=92
    Den rymmer hur mycket som helst men blir inte större! Iden har jag xtra blöjor (minst 5), våtservetter, ombyte m.m.

    Jag trodde det var olagligt att ha sex med minderåriga runt omkring i världen men jag hade tydligen fel.

    När vet ni om ni ska flytta då? Jag bor nere i Norrköping =)

    SvaraRadera
  4. 23 mars har vi tid. Om exakt 2 veckor! :)

    Tyckte de två första var väldigt fina! Undra vad de är för material? Jag vill helst inte ha vanligt tyg sen så den blir blöt om det regnar eller snöar.

    SvaraRadera
  5. Köp en som du trivs med.. Den ska inte vara för stor, de är bara för jobbigt och gå runt att släpa på de gånger du inte har vagnen med dig. Men ett sånt värme/kylfack är alltid bra att ha.. Du ska ju inte ha så mycket i den väskan ändå, ett extra ombyte, mat, blöjor, nappflaska.. De är praktiskt och bra med en liten :) och de säger jag enbart för att jag har en ganska stor skötväska och den tar bara plats och är i princip tom nästan jämt :P

    SvaraRadera
  6. Jag har mina ljusa stunder :P

    Angående väskan så tyckte jag att det blev smidigare med en hård väska. Plus att den står emot i alla väder så sakerna i blir inte blöta. Plus att det finns massa fack i den som man kan ha saker i istället för att behöva leta fram sakerna. Vet inte om den ingick i väskan (ärvde den) men det är en plast madrass som man viker enkelt ihop i den. Tar ingen plats och sen har jag engångs skydd som jag lägger på den

    SvaraRadera
  7. Jag har en skötväska från Brio, den vanliga modellen som finns i många vanliga färger. Jag tyckte den var bra i början men nu när man ska ha nappflaska, pipmugg, mat osv till Love så är den för liten och osmidig. Jag ska kika på en mer sportväska på Intersport som jag både kan ha som skötväska men även till babysimmet. En lite större alltså.

    I Brio väskan så är det med en lös skötbädd i plast. Använder den sällan nu när Love är så pass stor. Men när han var liten så var den bra.

    Sv: Men vad mysigt att bebisen busar för fullt i magen! :)

    Tack, vårt kök var hemskt innan så jag är glad vi gjorde om det. :) Nu fattas bara spottar i taket och en köksö. :)

    Det stämmer att vi har lite prylar. Mest för jag är kräsen och sen för att vi nte gillar att ha grejer överallt. Men svärmor försöker pracka på mig massa jämt, vi har ju så mycket plats! Haha!

    SvaraRadera
  8. Jag ÄLSKAR Skip*Hop väskorna, skulle aldrig köpa någon annan! :)

    SvaraRadera