lördag 19 mars 2011

v.32+0

Shit vad tiden går fort! Skönt! Önskar nästan att tiden gick lite fortare, vill komma i mål. Idag har vi klarat av 80 % av graviditeten. Inte klokt.

Har för övrigt gått upp nästan 10 kg i vikt. Ca 8 kg upp, de senaste 10 veckorna. Så innan dess gick det långsamt, nu ökar vikten massor bara från en vecka till nästa. Blir intressant att se vad det slutar på. Hoppas verkligen att amningen fungerar så att man kanske kan lyckas gå ner i vikt efter det här.

Nästa barnmorskebesök är på onsdag, då är det även föräldraträff om profylax och efter det på kvällen så har vi även första träffen på den privata profylaxkursen vi bokat in oss på. Ser fram emot det. Om SF-måttet fortsatt öka så att jag ligger högt på kurvan, så ska jag försöka övertala barnmorskan att boka in ett tillväxtultraljud. Börjar oroa mig för att få en jättebebis. Hon har själv sagt att det kan bli aktuellt, men varje besök så skjuter hon på det och det gillar jag inte.

Har annars haft sjukt svårt att sova sista tiden, framför allt senaste veckan. Har dock insett att både jag och Peter sover bättre om vi klämmer ihop oss i gästsängen (120 cm), så det gör vi nu. I natt tvingade jag honom dock att sova i vanliga sängen så att jag kunde få lite bättre sömn. Problemet är att han inte vill ha fönstret öppet på max(max med spärren i alltså), utan han vill bara ha en liten glipa. Jag svettas dock halvt ihjäl då, även om jag skulle sova ensam.

Trots att jag är sjukt trött, så är jag pigg på nå vis. Igår sov jag typ 2,5 timmar totalt p hela natten, ändå orkade jag vara vaken till typ 11 på kvällen. Sjukt. Samma nu på morgonen, har varit uppe sen typ halv åtta, trots att jag egentligen är jättetrött. Inatt har dock inte bebis bråkat så mycket, vilket är enormt skönt. Natten till igår så klämde bebis in rumpan(?) mellan mina revben, alltså precis under bröstbenet. Vilket gjorde skitont och det gjorde dessutom så att jag varken kunde ligga på rygg eller på nån av sidorna=inte mycket sömn för min del. Lyckades efter att ha gnuggat lite på bebisrumpan få den att flytta sig lite neråt till höger. *lättnad*

Näe, nu ska jag hoppa in i duschen och sen väcka Peter och övertala honom till att vi ska fara o kolla in och köpa golv (om vi hittar nåt fint).




Du är på dag 225 av 280. (80,4%).

 
Du är i vecka 33.
Du har gått 32 fulla veckor och fulla dagar (v32+0).
Du är i 7:e kalendermånaden.
Du är i 9:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Fre 13 maj 2011 
Du har 55 dagar kvar till beräknad förlossning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar