måndag 7 mars 2011

Försäkringskassan

Tog mig ner till stan och försäkringskassan idag varje fall. Har fått hjälp att fylla i ansökan om föräldrapenning och sjukanmälan för student. Att det ska vara så himla tjorvigt att fylla i deras papper! Nu var det i och för sig extra tjorvigt i och med att mitt ärende är lite speciellt. Hon som hjälpte mig tror varje fall att det kan vara möjligt att jag trots allt, ändå kan få behålla min SGI. Det skulle vara enormt skönt, stor skillnad på 180 kr/dag och över 500 kr/dag. Eftersom jag inte haft CSN hela tiden, så fick vi pröva att ansöka om att jag skulle gå behålla min SGI genom att jag studerat inom eget yrkesområde. Vad eget yrkesområde är, är lite luddigt, men hon trodde att det skulle finnas en chans att det fungerade i och med att jag fortfarande är anställd, men tjänstledig. Båda yrkena är ju trots allt inom vården.

Så håll tummarna för mig nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar