onsdag 30 mars 2011

Tillväxtultraljud

Jag var ju på t-ul idag, bebis uppskattas till 2700 g nu. ca +16% än vad som väntat, men ändå inom normalgränsen, även om det är på övre normalgränsen. Är ju i v.33+4 idag och ska dit på ett nytt t-ul i v. 35+6. Fick även träffa en bra och sympatisk överläkare som vi även ska träffa nästa gång. Har även ordnat så att jag fått byta barnmorska (den barnmorskan bokade, på eget initiativ, in nästa besök när min gamla bm inte är där, så att jag ska slippa möta henne i korridoren o få skuldkänsor osv) så det kändes skönt. På fredag ska jag ringa dsk och boka in ett möte för att få mätare och stickor o sånt.. Sen så är det träff med dietist osv, men det skulle bm fixa så snart som möjligt som jag förstod det. 


Har haft fullt upp idag annars med föräldrautbildning och profylaxkurs. Även hunnit med en trevlig lunchdate med andra vårbebismammor. Nu är det dock sovdags, får berätta mer imorrn. 

7 kommentarer:

  1. Vad skönt att du håller dig inom normalgränsen! Det verkar ju som att de tar dig seriöst och verkligen sätter igång med allt, så det kommer garanterat gå jättebra!!!! Härligt att det löste sig med din bm också ;)

    Fanns det kvar 'Älskling' bodysar när du köpte? Var var slut när jag var in, fanns bara sötnos. Tyckte älskling var finast, men man kan ju som tur är köpa flera! ;) Ska inte heller köpa så mkt strl 50, nån billig body och mjukisbyxor räcker nog. Är det så att bebisen är väldigt liten så kan man ju köpa mer sen.

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att du fått så bra hjälp nu! Bra att dem tar dig på allvar och gör allt de kan. :)

    Sv: Jag förstår att du känner dig besviken på din bm. De ska ju ha koll för en själv vet ju inte alls hur allt fungerar och när det är ens 1a barn blir man ju mer orolig. Tur att du fick en ny och bättre bm nu!

    Jag föll verkligen pladask för moln pyjamasen, det är en bra modell också med knäppning ända ner i grenen. :) Ja, familjedagarna är bäst! Synd bara att det inte blir så många när Janne jobbar mycket.

    Det var inget granatäpple... utan en stor passionsfrukt! Janne upplyste mig om det när han kom hem. ;) Var bergsäker på att jag hade köpt granatäpple för han skulle haft det på sin avdelning och de låg där skylten var. Men jag har sagt åt han att fixa riktiga till mig. :D

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Här har vi inte en lugn stund ;) Fullt ös medvetslös ;) Idag kommer min syster dotter också så det lär hända ännu mera under helgen =)

    SV: Jag har alltid funderat på det där med navelsträngen, om dom nu får syre genom den. Varför är det sån panik om dom har den runt halsen?

    Läste redan igår att du hade varit där och blev glad för din skull! Fatta att din bebis väger 2700g helt ofattbart att det snart är dags =) Blir ju liten sugen jag med ;)

    SvaraRadera
  4. Vad bra att du får ordentlig hjälp nu och att de tar dig på allvar. Skönt att du får byta bm också =) Kanske till och med blir så att bebis bestämmer sig för att komma tidigare om den är "färdigjäst". Är så nyfiken nu på vad det är för en liten parvel som gömmer sig där inne.

    Tack! Jag är sådär småförkyld och känner mig halvhängig, men det verkar inte vilja bryta ut helt utan jag går bara runt och känner mig allmänt seg hela tiden. Hoppas på att det ska lägga sig snart, eller bryta ut ordentligt och gå över...

    Kramar

    SvaraRadera
  5. Tycker att du kör på det aprilskämtet! Lite roligt, kanske ska blöta ner byxorna också så det blir lite spänning i det hela ;) Bebisen kanske kommer på riktigt idag!

    SvaraRadera
  6. Sv: Jag hoppas på att få åka utomlands i framtiden och få uppleva sol,bad och färska frukter. Vore så härligt! :)

    Hoppas de pluggar på ordentligt nu då så de har koll på vad som gäller för dig nu när du har gravid diabetes. Har du fått mätaren än?

    Ja, det går köpa bara nappdelen till Umami Ttaste teasern. Ska lägga en beställning idag om jag hinner. :) Ska se om det blir något mer. Den är rätt så ny så jag tror säkert den kommer finnas kvar när din bebis kan nyttja den! :)

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  7. Blev det något aprilskämt igår? Jag lurade en kompis att jag var gravid igen =) Lite kul!

    Såg i nt igår att det var en bebis som hade vägt 690gram och var 32cm lång när han föddes. Kan det stämma eller var det fel tryck?

    SvaraRadera