tisdag 29 mars 2011

Resultatet av gluskosbelastningen

Nu är jag hemma igen efter glukosbelastningen.. Var inte så kul, blev jätteillamående av sockerlösningen, var som att dricka 200 ml hostmedicin. Resultatet var inte så kul heller. Visade sig att jag har graviditetsdiabetes. Kanske därför mitt SF-mått är långt över kurvan? Blir både irriterad och besviken på vår bm, då vi pratade om det här på inskrivningen, hon hade glömt bort det. Fick själv påminna henne om att hon sagt att jag ska göra en glukosbleastning. Hade hon bara kommit ihåg det så kanske det inte behövt bli såhär. Enligt en av de andra bm jag pratade med idag (min är ju inte där idag), så kommer jag få en mätare så att jag kan mäta sockret själv hemma, kommer få träffa en diabetessköterska, en dietist och en diabetesbm på spec'en mm.. Känns så fel eller vad man ska säga att dom inte upptäckt det här tidigare, är ju inte så många veckor kvar nu (är i v.34)..

1 kommentar:

  1. Usch vad sur, arg och framförallt ledsen jag skulle vara om jag vore du!! Hur kan dom missa ngt sånt? Men, försök se framåt, nu får du ju tack o lov hjälp. Dessutom är det inte lång tid kvar nu! Kraaaam

    SvaraRadera