måndag 28 mars 2011

Hallen

Så här ser det ut i hallen just nu. 
Nya tapeter och nytt hallgolv i färgen "pine grey". 
Tyvärr syns färgen på golvet väldigt dåligt. 

Här syns det lite bättre, ser grått och slitet ut!  

I veckan/helgen så ska vi sätta nya socklar och lister. Förhoppningsvis får vi då även upp hatthylla och annat som saknas just nu. Tycker ändå att det blev bra. 

Får lägg upp nya bilder sen när det är helt klart! På de här bilderna ligger ju fokus mest på golvet. Tog förresten ganska lång tid att lägga golvet. Egentligen var det betydligt lättare att lägga än ek-parketten som vi lagt i alla sovrum, men eftersom vi valde att limma alla skarvar med click-stop (för att det ska bli vattentätt och tåla t.ex ett par blöta vinterkängor som står länge) tog det ändå ganska lång tid. 

Nästan så att jag ångrar att vi inte lagt det här golvet i alla rum (dock inte med click-stop överallt), dels för att få det enhetligt och dels för att det här golvet blev betydligt snyggare än vad jag trott att det skulle bli. Dessutom är det tåligare än parketten i och med att det är laminat. Men men, gjort är gjort! Lär ju knappas riva upp golvet i 3 rum :) Blir dock det här golvet även i köket. 

6 kommentarer:

  1. haha :D

    ja, alltså jag väntar fortfarande på en remiss på Noels operation. sen vänntar jag svar från jobbet jag sökte, dom ska höra av sig idag eller imorgon, troligtvist imorgon. om jag inte får jobbet så måste jag jobba torsdag och fredag den veckan.. Så i sånt fall kan jag komma på fredag em eller lördag morgon.. Jag skulle kunna komma på måndagen den 4, men har precis beställt biljetter till derbyt då :/ Men vänta tills imorgon, då vet jag mer :D haha.

    SvaraRadera
  2. Ser jättefint ut!! Vad roligt att ni fått som ni ville ha. Hoppas ni hinner klart med det mesta innan bebisen tittar ut. :)

    Ja, det känns så förvirrande just nu! Provade emmaljungas nya 'lättchassi' samt brios som är stela, och dem gillade jag inte alls. Går Kronan att gunga så duger det bra! Så svårt att se på bilden... Men Kronan är iaf mindre än de stora Emmaljunga? Var bara priset jag inte gillade med city crossen, men om man gör som du säger och skiter i själva citykorgen och kör med hård/mjuk lift. Måste ändå kunna lämna vagnen där nere och lyfta upp bebisen till lgh. Får fortsätta gnaga hål i huvudet på sambon och be honom bestämma! :D

    SvaraRadera
  3. Men vad var de för brio de hade här i stan? Den hade ingen fjädring utan var helt stel...? Kanske nån modell de tagit hem tillfälligt? Håller på och kollar lite bagagnade vagnar just nu, se vad jag hittar. Blir helt snurrig i skallen. :P

    Jaha ni ska göra om köket och vardagsrummet också? Tänkte ni bara hade lister och smått kvar! ;) Börjar det kännas tungt eller känner du dig lätt och rörlig än?

    SvaraRadera
  4. Fan va snyggt det blev =)

    Vi hade inte planerat något vinterbröllop utan jag ville ha det. Vi hade planerat bröllopet i maj 09 men sköt på det till september 09 med bara dom närmaste =)

    SvaraRadera
  5. Bara familjen (syskon, respektive, barn och föräldrar) 24st och då bjöd vi även mor/far föräldrar, en varsin morbror och nån kusin. Hade bara en varsin kompis med med familj och vi hamnade runt 60personer och det var lagom =)
    Bäst är att boka ett datum och sen bara köra ;)

    SvaraRadera
  6. Så himla snyggt det är! :) Smart att ni limmade, det ska vi ha i åtanke när vi lägger nytt golv i hallen. :)

    Sv: Tack. :) När Love bara har kissat så byter vi på golvet eller i sängen om det är natt. Problemet är när han har bajsat, det blir svårt att torka bort allt bajs när han inte ligger still. Får köra dusch efter varje bajsblöja istället.

    Hoppas du få¨r tid snart för tillväxtultraljudet. Förstår att du längtar. :)

    Sällan det går smärtfritt att renovera. Vi träter ofta vid dem tillfällena.

    SvaraRadera