måndag 7 mars 2011

Akupunktur, försäkringskassan och förlossningen

I eftermiddag ska jag på akupunktur igen. Hoppas det går bra, skulle vara så skönt om foglossningen ville försvinna. Har bokat in 6 besök (2st/vecka) nu i början och sen kanske vi kan glesa det lite. Inser att det kommer bli snordyrt, men det är det värt om det blir bättre av det. 


Idag skulle praktiken ha börjat, men jag insåg i fredags att det inte skulle fungera. Ringde precis till försäkringkassan och sjukanmälde mig som student (då behöver jag inte betala tillbaka csn). Måste ta mig ner på stan och få hjälp att fylla i massa papper om föräldrapenning etc. Så tjorvigt, speciellt när man inte har all information som man behöver tillgänglig. 


Blev nojjig igår. Var ovanligt lugnt i magen på morgonen runt 8 tiden (inga sparkar alls, brukar vara massa kullerbyttor). Tänkte inte så mycket mer på det. Men allt eftersom dagen går och jag inte känner nå sparkar trots att jag dricker kallt vatten och buffar på magen blir jag nojjig. Får tbx en spark mitt på dagen nån gång, när jag buffat på magen, men det var allt. 


Så runt halv tre tiden så pratar vi med förlossningen och får komma in. Får ligga med CTG i en dryg halvtimma. Efter ca 20-25 min så får jag en hostattack när jag sätter lite vatten i halsen och efter det så börjar det sparkas för fullt. Kullerbyttor och rörelser hela tiden. Phu! Kändes så skönt. Barnmorskan kommer sen in och kopplar bort CTG, med sig in har hon en liten ultraljudsapparat (ifall att läkaren vill kolla nåt efter att ha kollat CTG kurvan). Läkaren kommer sen in och berättar att CTG'n såg fin ut och att hon ska göra ett ultraljud eftersom barnmorskan ställt dit apparaten :) 


Mysigt att se kotten igen, men tycker det blir svårare och svårare att se eftersom bebis blir större o större. Nu ser man bara en kroppsdel i taget, antingen huvudet/magen/rumpan/fötterna. Kändes skönt varje fall att allt såg bra ut. 

1 kommentar:

  1. Hemska tanke att något skulle ha hänt! Fy vad jobbigt, men det var ju bra att allt såg fint ut. Det får inte hända något nu när det är så lite tid kvar innan förlossningen. Snart är liten hos er =)

    SvaraRadera