onsdag 2 februari 2011

Köpt barnvagn!

Så skönt att beslutet ändå är taget. Jag har ju velat fram och tillbaka i en evighet nu. Det blev en begagnad Brio Happy -09.

Hittade ju ett ställe där man kunde få en Emmaljunga city cross för 4595kr (chassi +sittdel) eller en EL classic sport (chassi +sittdel) för 3895 kr. +450 kr för fotsack och mjuklift finns för 650kr (dock ej emmaljungas)... Men även om jag blivit "övertalad" till att emmaljunga är bättre, så tvekar jag ändå.. jag gillar dem inte, speciellt inte varukorgarna.. Inte speciellt snygga heller.

Kronan är snygg, men jag har tvekat för att de inte har nå service partner här uppe om nåt skulle gå sönder. Närmaste är ö-vik som ligger typ 10 mil bort.. Den är snygg, men vet inte hur hållbar den är. Den har dock massa bra små finesser. Dock blivit lite irriterad på dem eftersom de inte svarat på mitt mail om de kunde skicka nya tygprover med nya gröna färgen. Ringde efter ett par dagar och då sa dom att de precis fått hem dem och att de skulle skicka. Det var förra veckan och jag har inte fått dem ännu. Dåligt! Sist kom de hem dagen efter.

Sen så har vi ju tittat på Brio Happy. Gillat den skarpt i o m ett härligt gung i den. Nackdelen har varit att den känts lite större jmf med Kronan. Men samtidigt så är den faktiskt oxå ganska snygg. Gunget som jag gillar är jag dock rädd för att det ska bli en nackdel. Att den sen efter att den använts mycket blir ranglig i sidled oxå.

Hur som helst, MamaMalin skulle sälja sin Brio happy kombi från -09 med liggdel som använts i 3 månader och helt ny sittdel. Tyvärr har den inte lufthjul, men tror man ska kunna byta till det. Den har även vändbart handtag, vet iof inte hur bra det är,men det funkar antar jag. Efter lite funderande så bestämde vi oss varje fall för att slå till. Den var ju i en snygg färg :) och om vi inte skulle gilla den så får vi väl sälja den vidare. Är ju inga gigantiska summor vi pratar om och egentligen inget att vela över.

Så här ser den ut:


3 kommentarer:

  1. vändbart handtag tycker jag har varit bra då solen ibland lyser rakt in i vagnen.. då kan man tvärvända handtaget och låta bebisen ligga/sitta i skuggan å sen vända tillbaka när man gått en annan väg.

    SvaraRadera
  2. Vad roligt! Skönt att ni äntligen har bestämt er. Det är en fin vagn och ni kommer säkert bli nöjda med den!

    SvaraRadera
  3. Bra val tycker jag! ;) Har likadan nämligen fast i svart. Jag är nöjd med vår, har inte märkt nån försämring efter att ha använt den ganska så mycket.

    SvaraRadera