tisdag 15 februari 2011

Urinvägsinfektion igen..

Ringde precis en läkare till mig. Urinodlingen som skickades sist vi var hos barnmorskan visade visst UVI igen. 2:a gången under graviditeten. Så det är bara att börja äta Furadantin igen. Sen så tar vi en kontrollodling nästa BM-besök.

Tar ju alltid en u-sticka när vi är hos BM, tror det är för att kolla ev. havandeskapsförgiftning. Men eftersom jag har lätt att få UVI så brukar vi i princip alltid skicka en odling för säkerhets skull. Det var väl tur det. För sist så var urinstickan ok enligt BM, men blev visst ändå växt på odlingen.. Skumt men men..

Kanske därför jag haft så mycket sammandragningar? Vissa dagar har jag hela tiden nästan, typ så fort jag reser mig, medan jag kan röra mig ganska mycket andra dagar utan att få mer än nån enstaka..

Annars så är det bra. Magen växer som tusan. Är dock lite less på att vara snorig. Har varit det i flera veckor. Har dock inge feber, så det är skönt varje fall. Men det skulle inte vara helt fel om det ville försvinna.


1 kommentar:

  1. Nej vad jobbigt! Hoppas att det blir bra den här gången och att du slipper det sen.

    Kul att vinna! =)

    SvaraRadera