torsdag 17 februari 2011

Ingen matlust..

Har inte haft nån matlust senaste tiden. Hungrig är jag, typ hela tiden. Måste äta typ var 3:e timma för att inte dö av hunger. Men är som inte alls sugen på riktig mat. Vill bara ha typ fil, gröt, varma mackor och typ annan frukost. Blir som att jag blir mätt (och typ äcklad) av att se maten när jag lagar den. Vill inte alls ha, vet inte varför. Stackars bebis kommer bli undernärd och få vitaminbrist eller bli jättetjock och stor p g a onyttigheter jag stoppar i mig (t.ex varma mackor eller turkisk peppar som jag får sug på ibland). Haha. Näe, på nåt sätt så tror jag att bebis tar det den behöver och är det nån som mår dåligt av kosten så är det jag själv.

Nu känner jag mig mest sugen på surt tror jag. Typ filmjölk och sura gröna äpplen och sånt..

Är ändå glad att jag inte fått några riktigt konstiga cravings (pica syndrom?). Har personer i min närhet som fått cravings på puts (altså fasadputs), avgaser (höll sig dock ifrån dem) och boksidor (ja hon åt upp massa boksidor..). Sjukt egentligen. Men samtidigt kan jag lite lite förstå det. Jag kan tycka att vissa saker kan lukta gott, typ spolarvätska och sånt, men samtidigt tror jag inte att jag skulle kunna få ett sug efter lukten.

Hörde på radion (p3) för länge sen om en kvinna som fick ett sug efter att slicka på skitiga bilar när hon var gravid. Hon gick och tänkte på det hela tiden och gav vid ett flertal tillfällen efter för det också. Detta fortsatte även långt efter graviditeten. Snacka om att det måste vara jobbigt att inte kunna stå emot trots att man vet att det inte är speciellt hälsosamt att slicka på massa skitiga bilar. Trots att det är hemskt, så tycker jag att det är lite komiskt att sånt faktiskt händer och att folk får sånna konstiga sug. :)

Näe, nu ska jag fixa i ordning mig inför gravid-yogan. Tror jag ska ta en sväng förbi ICA Gourmet också och köpa lite fil och sura gröna äpplen. Får se om det blir innan eller efter yogan dock, beror lite på hur snabb jag är nu.  

4 kommentarer:

  1. Jag vet precis vad du menar!! "Riktig" mat fungerar inte just nu. Det blir mest mackor, yoghurt och sånt här med. Godis är jag inte alls sugen på. Konstigt det där...
    Jag känner av Sesam väldigt tydligt då jag blir mätt på ingenting, hoppas det blir lite bättre när han fixerat sig.
    Kraaam

    SvaraRadera
  2. Haha! ja, man kan verkligen få sug efter konstiga saker och det verkar komma periodvis. Men de brukar ju säga att det man är sugen på är det kroppen behöver... men skitiga bilar...hmm. Läste om en tjej som fick sug efter sand. Hon tvingade ut sin kille i sandlådan att hämta sand och sedan kokade hon sanden för att ta död på bakterier så åt hon det som om det vore en tallrik fil..

    Själv levde jag på chokladpudding de sista två veckorna.. kanske därför Lova kom ut med så bulliga kinder? haha! Hoppas att du fick en mysig kväll på yogan! Kramar

    SvaraRadera
  3. Sv: nej de verkar inte ha nån koll. Sen är de ju inte tillmötesgående heller när det bloivit fel nånstans... Vi har bestämt att inte gå ut med det, till bekanta känns det ok men säger man till några så vet alla. Min sambo tycker det är extra jobbigt så det får bli så. Inte lätt när man bor i skvallerstad #1. ;)

    Vilka historier om cravings!! Kan nån på riktigt få lust att slicka på bilar? :P Haha, man får väl vara nöjd att man själv bara fått avsmak för vissa saker medans andra slinker ner lätt.

    SvaraRadera
  4. Haha, jag hade dille på granny smith äpplen. Kylskåpskalla skulle de vara. Åt flera om dagen och tog de slut så var Janne TVUNGEN att köpa nya. ;)

    Min mamma åt asfalt när hon var gravid. Så som den är när den är nylagd, mjuk konstistens. Kommer inte ihåg om det var med mig eller storebrosan. Skoj iaf!

    Sv: Antilop stolen är suverän, billig och lätt att torka av. Inte snyggast design men väldigt praktisk. Jag tycker den har bra djup och höjd för ryggen. Love gillar den jättemycket. :D

    Tack, gillar med randigt på strumpor. Lite surt var bara att jag missade att det inte var halk på dem. Men de kommer användas ändå.

    Haha, ja, Janne satte på Love den bodyn. ;) Hoppas det löser sig med UVI. Ja, pengarna kom i rättan tid. Hade fått tugga på väggarna annars.

    SvaraRadera