fredag 11 februari 2011

3:e trimestern och höggravid?!

Insåg precis att jag gått in i 3:e trimestern! Helt sjukt vad fort tiden går! Jag hinner inte riktigt med. Borde efter vad jag har läst varje fall även räknas som höggravid. Känns inte som att jag är höggravid, jag tycker att jag nyss plussade, men det var ett tag sen när man tänker efter. Man blir lurad av att tiden går så fort!

Imorrn går jag in i v.28 och har bara 90 dagar kvar till bf, vilket innebär att det bara är 3 månader kvar. 3 månader låter ändå ganska mycket, även 12 veckor. Men om man tänker på hur fort en månad går, eller hur snabbt 2 veckor går, så inser man att de här veckorna snart har passerat.

Vet hur fort tiden gick sist när jag hade praktik och jag fasar lite för att jag inte kommer hinna med mentalt de här sista veckorna, då jag 5 av dessa 12 veckor ska ha praktik på vårdcentralen. Hade först fått praktik i Holmsund som ligger nå mil från Umeå. Tar 15 min med bil, men 50-90 min med buss. Så jag krävde att få nån annan praktikplats då min foglossning inte kommer fixa att sitta på bussen så länge varje morgon. Idag löste det sig. En av mina lärare hade via personliga kontakter ordnat en placering åt mig på Citymottagningen. Jag trodde citymottagningen hade stängt, men tydligen så var det landstingets citymottagning som stäng och som nu tagits över av Praktikertjänst. Den ligger t o m i samma lokaler, dvs mitt i stan. Jättebra för min del. Så det känns enormt skönt att ha det klart. En sak mindre att tänka på.


Du är på dag 189 av 280. (67,5%).

Du är i vecka 27.
Du har gått 26 fulla veckor och 6 fulla dagar (v26+6).
Du är i 6:e kalendermånaden.
Du är i 7:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Fre 13 maj 2011
Du har 91 dagar kvar till beräknad förlossning.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar