lördag 5 februari 2011

Varför har jag inte gjort det här tidigare?

Varför har jag inte gått in i en bh-butik och bett om hjälp att hitta en bra storlek tidigare?? Jag har tyckt att bh'arna jag haft tidigare suttit helt okej och varit rätt sköna. Har dock inte vetat vad jag pratat om inser jag. Fick hjälp idag och ni anar inte hur skönt en bh kan sitta. Den känns ju inte ens!
Sista tiden har jag dock varit medveten om att bh'arna varit lite väl små och suttit lite väl tajt i ryggen. Men så här bra har de aldrig nånsin suttit. Var ju tvungen att köpa en i "dyr-butiken", 439 kr. Så mycket har jag nog aldrig lagt på en bh förut. På väg därifrån såg jag dock att KappAhl har 99kr för ALLA bh'ar (utom creem, men det var bra ett ställ med sånna).

Så jag gick ett varv och letade efter bh'ar i min nya storlek. Kan dock meddela att det inte finns så mycket snyggt i stora storlekar, men tillsist hittade jag varje fall 4 st jag bestämde mig för att testa. ALLA satt bra, det har jag aldrig varit med om förut. Det brukar vara så att typ 1-2 kan sitta bra av typ 10 st annars (därför jag väntat in i det sista med att köpa nytt). Inser dock att tuttarna antagligen kommer att växa mer och att jag inte ska köpa på mig alltför mycket, så jag köpte 2 st för 198 kr TOTALT! Tror t o m att jag ska vara så fräck att gå och lämna tillbaka den dyra, för de andra var faktiskt snyggare.

Ligger lite emellan 2 storlekar, men trots att de 3 jag köpt är lite lite små, så är de ändå bra mycket skönare än de jag haft tidigare.

Köpte förutom det ett par grå mjukisbyxor och en svart tunnare huvtröja med dragkedja och extra plats för magen. Köpte även ett jättesött set med ett par vita mjukisbyxor och tillhörande kofta som det stårI love dad på. Köpte även ett 2-pack med sockar som det står i love dad och i love mom på. Supersött!


5 kommentarer:

  1. sv: Vi tänkte det först, men sen sa vi att vi väntar. vi skulle haft ganska stort bröllop,kände att jag ville oxå festa, det är ju trots allt min dag oxå. sen visste man ju inte hur man skulle mått. Vi har även tänkt borgligt några gånger innan bebis kommer. Men sen tänkte jag nä, jag vill ju ha mitt bröllop =)Så vi väntar ett tag...

    SvaraRadera
  2. Kan tänka mig att symtomen byts ut. 9 tunga månader! ;P Fast det känns som jag gärna tar det bara vi får 9 månader...

    Vilka jättesöta kläder!! Har ni tagit reda på könet förresten? Eller har du nån känsla?

    SvaraRadera
  3. Va!? Är dem babtkläderna från KappAhl? Vi har inte fått in det på mitt jobb. :( Även om det inte finns till Love så ska jag köpa ändå för det är ju så sött set! :)

    Visst är det billigt! 99 kr för bh brukar vi ha som kampanj ibland. Mycket bra pris. Och det verkar som vi fått in många snygga, har inte kikat så jätte noga eftersom jag ändå inte kan köpa någon nu. Får bli när jag slutat amma och vet vilken stl jag har då. :)

    Sv: Vänta bara, din katt kommer lägga sig överallt där bebisen varit sen. Iaf så gör Nisse och Stina så. Nåt med revir kanske? Vad jag än lägger fram så lägger dem sig där. Mycket irriterande. Funderar på att börja spreja vatten på dem.

    Vad skoj, det får du göra. Ta en runda med vagnen så du vänjer dig. man ör lite ovan i början och det är bra att veta hur man fäller ihop den osv innan.

    Ja, han gillade simmet Love. Ska bli kul att se hans utveckling. :)

    SvaraRadera
  4. Haha, då kan jag pusta ut med andra ord. Jag som har hand om barn avdelningen borde ju ha stenkoll. ;)

    Jo, det stämmer att vi inte har så mycket i större stl i bh. Men vad vi har märkt i butik är att de blivit snyggare än innan och det har kommit lite fler modeller. Jag tycker det är så kul att veta vad ens kunder tycker. Har du några synpunkter så vill jag gärna höra. :)

    Oja, boobsen kommer bli större. Jag trodde inte det då mina redan hade ökat rejält innan förlossning men efter det så kunde jag inte ha nån bh som satt bra. Då var det skönast med amningslinne.

    Nä, på natten kan man inte göra så mycket. Har ett par som lämnade bort sin katt tills deras son var lite större. Det hade gått jättebra. Vi hade tyvärr ingen att lämna dem till då de vi känner redan har katt eller hund.

    Det var jättekul med babysim, roligast var att vi gick dit hela familjen. :)

    kram

    SvaraRadera
  5. Sv: Okej, vad bra. :) Det smidigaste med amningslinne är ju att man slipper så många lager av kläder. Bra till sommaren. :)

    Jadå, jag tycker det funkat bra med Nisse & Stina. Nisse tog omvägar och var knäpptyst de 3 första dagarna när Love föddes. Han ville väll inte störa. Stina brydde sig inte alls. Ju större Love blev då började de gå när han och lägga sig överallt. Tror de fattar ganska mycket att bebisar är ömtåliga.

    Oja, det ändrar sig. Man vill vara mer "familj" sen. man har ju skapat något helt underbart ihop, den känslan går inte att beskriva. Man är stolt och glad för sin familj. :)

    Åh, verkligen gulligt sagt av din karl. :D Janne sjöng jättemycket för Love när han var mindre och även nu. Det trodde jag verkligen inte att han skulle.

    SvaraRadera