söndag 20 februari 2011

Solsidan maraton

Idag har vi haft Solsidan maraton här hemma. Varken jag eller Peter hade sett första säsongen så denna söndag ägnades åt detta. Som tur är så är det korta avsnitt, speciellt när man slipper reklamavbrotten. Måste bara säga att jag verkligen avskyr Ove. Han är riktigt läskig, får gåshud av han och hans fru. Usch säger jag bara. Vill som bara blunda.

Annars så har vi tagit det lugnt i helgen. Kollat på massa film och passa på att vara med varandra. Skönt att bara ta det lugnt en helg. Har ju varit mycket åka runt senaste tiden. Först var jag i Stockholm, sen så var  jag ju i Hemavan, sen var svärföräldrarna här en helg och sen var vi upp till dem nu förra helgen. Sen de andra helgerna har det varit massa hemma att göra, så känns som att vi inte haft tid att vila. Men men, det har vi gjort den här helgen varje fall. Det enda måstet den här helgen är tvättiden (som egentligen inte är ett måste, men skulle vara skönt att få det gjort) som vi har nu i kväll. 

9 kommentarer:

  1. Vi har nog inte heller sett alla avsnitt av solsidan. Sitter och kikar på det nu på tv. :)

    Sv: Lite javisst men inte massor med kakor varje dag. Idag fick vi ytterligare en kaksort av svärmor. Får ta ett snack igen för jag vill leva hälsosamt för Loves skull. Ser han att vi vräker i oss kakor varje dag vill ju han också ha det sen. Så vill jag inte ha det.

    Jag förstår att du längtar. Men snart så är er kotte här. :)

    SvaraRadera
  2. Sv: Precis så var min tanke, att han kommer gilla att läsa det sen. :) Härma du, jag har fått idèn från en annan blogg. :)

    Jo, man måste ju vara sunda föredömen. Godis har jag inga problem med, sällan jag blir sugen på det. Bra där! Skönt att kunna sluta så enkelt. :)

    Idag var det skoj solsidan. Tur man kan ladda ner. :)

    SvaraRadera
  3. Sv: Umeå är så pass stort så det borde finnas. Tycker absolut ni ska gå i så fall =) Lova tyckte det var jätteroligt! kram kram

    SvaraRadera
  4. Sv: Skoj :) Tänkte evetuellt ha träffen i birsta, så då har du ju IKEA på samma ställe :)

    SvaraRadera
  5. Hihi, Ove!! Världens bästa vän eller! ;)

    SvaraRadera
  6. Vad trisst om man tror att man köper en bola så är det bara en boll! Det fanns massa olika där vart jag köpte. Tror de låg i Umeå dessutom? De kanske har en fysisk butik också??

    Det verkar inte finnas så många gravid tidningar, så kul när man ser att det kommit ut en ny! :) Tror nästa nummer kommer 1 juni. :/

    SvaraRadera
  7. Ja, jag har ju Noel jämna veckor, så de får bli vecka 14 i sånt fall! kanske kan komma på helgen där eller nåt? vi får prata om de längre fram, men de skulle vara jätteskoj! :D

    SvaraRadera
  8. Sv: Nej de har redan börjat gå bort, men kände mig så sunkig där i några dagar! :P Lär väl komma och gå allt möjligt innan hösten är här.

    Hoppas också er lill* är ute tills 1 juni ;) Härligt att kunna vara ute med barnvagnen. Jag lär bara ligga i skuggan och svettas ihjäl :P

    SvaraRadera