måndag 13 december 2010

Baby Björn och Rocky Road

Idag fick jag hem Baby Björn selen jag klickade hem på Tradera. Jättefin och billig! Kommer att bli perfekt att bära runt kotten i. Det bästa är att jag kommer kunna varva mellan baby björn selen och sjalen jag sytt, beroende på vad som är mest lämpligt (typ utomhus/inomhus/väder/vad man har för kläder på sig etc). Tror det blir superbra just eftersom jag så lätt får ont i handlederna när jag bär omkring på småbebisar.

Efter att hämtat ut selen på Ica, så köpte jag ingredienser till Leilas rocky road julgodis. Gjorde dock en variant. Får se hur det smakar. Tror att det kommer bli väldigt sött. Tog först och främst vanlig mjölkchoklad sen blandade jag med m&m's, maltesers, dumle och hasselnötter. Får se hur det blir, gissar på att man inte gärna tar mer än en bit :) Men det är i så fall väldigt bra! :P

Har tidigare idag pysslat med c-uppsatsen. Hade dessutom rapportseminarium, där vi skulle opponera på varandra (som träning). Eftersom uppsatserna inte är klara än, så hade vi lämnat in dem så som de såg ut den dag de skulle in. Alla hade gjort på väldigt olika sätt och hunnit olika långt. Känns som att vi ligger ganska bra till i planeringen. Har lite småsaker som ska ändras, samt en del som ska läggas till.

Ikväll får vi förhoppningsvis reda på hur det går med ombildningen. Alla på stämman röstade för att brf skulle ta över, så nu är frågan bara hur många av oss boende som köper sina lägenheter. För att kalkylen ska stämma, så krävs det att 70 % väljer att köpa. Alla lånelöften skulle vara klara till idag, så vi borde kunna få en hint på om vi är nära eller över 70 % ikväll nån gång. Vi har inte hunnit med förhandlingen med banken, men vi har varje fall meddelat att vi har för avsikt att köpa och att lånelöftet inte kommer bli något problem.

18 kommentarer:

  1. Baby Björn är kanon! använder den en del till Lova när vi är ute då hon lessnar på att ligga i vagnen =) Hon blir stora tjejen idag! 2 månader! Oh dear vad tiden går fort! Men det är underbart, hon smilar för fullt vår lilla unge!

    SvaraRadera
  2. Ja, det är inga små djur precis!

    Rocky road är aldrig fel :) Man kan ju variera dem som man själv vill!

    SvaraRadera
  3. Sv: ok vad spännande! Hoppas du hinner färdigt. Skönt att kunna börja jobba sen direkt. Jag tänkte börja läsa till hösten men verkar ju bli en höst bebis så får vänta ett år!:)

    SvaraRadera
  4. De ska starta en ny ekonomlinje här i stan till hösten -11. Läser lite småkurser nu för att se hur det känns, men blir mest troligt nånting inom ekonomi.

    SvaraRadera
  5. Ja , det är skönt när man väl är klar *nu slipper man tänka på det* hehe !


    Ja , jag förstår det ! :)

    SvaraRadera
  6. Ja, ibland vill man bara stoppa tiden :) Det gäller verkligen att ta tillvara på den!

    SvaraRadera
  7. Ja, utsikten är ju väldigt fin härifrån. Pappa måste bli glad över ett sådant välkomnande varje dag :)

    SvaraRadera
  8. Rocky road är gott! :)

    Tack så mycket. Frillan fixar han alldeles själv. ;)

    SvaraRadera
  9. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  10. Tack :) Nja, vi har väl använd äl-test ett par gånger, inte varje månad. Och ibland har vi helt missat äl. Men vi kör med tester igen runt jul. På´t igen bara :)

    Stor kram

    SvaraRadera
  11. Nu är hon bättre! :)

    En bärsele är guld värt! Speciellt de mer rejäla som Babybjörn.

    SvaraRadera
  12. Tack snälla för din kommentar! Och kul att vi båda väntar på en kotte. =)
    Mmm...jag lutar nog åt att gå och göra ett ultraljud i alla fall. För som du säger, varken jag eller kotten mår bra av att jag går och nojjar.
    Lycka till med din kotte!!
    kram

    SvaraRadera
  13. Ja resonerar som du med ang födelsedag...o en sak till ja kan störa mig på är de som vill ge 1 årspresenter som han kan växa i...typ saker som han kan ha när han är 4...men då säger jag Hallo han lär ju fylla 4 år med så då kan ni ge han en cykel typ..ge han presenter som han kan leka med nu!
    Hur känns de o va gravid då? börjat handla hem saker?

    SvaraRadera
  14. Nej jag tror inte att jag kommer orka hålla igång. Jag kör så länge det känns bra sen trappar jag ner och kör på promenader och lättare träning. Det gjorde jag sist också. Det är nog inte så bra att gå på ett jättehårt spinningpass om man mår illa och känner sig svimfärdig! :P

    SvaraRadera
  15. Jag har inte gått ut med det, men i norra delen som du säkert kan klura ut! ;)

    SvaraRadera
  16. Jag gjorde Chocolate Chip-kakor igår, söta och goda dem också ;) får ta och testa ditt recept, lät gott. Hur blev dem?

    svar:
    jag har träffat sjukgymnast (SG) pga foglossningen, var väl 6 veckor sedan nu. Och stödbältet fick jag köpa själv. Men man kan inte ha den när man sitter, för då trycks liksom magen in. Bältet hjälper annars jättebra när man står och går.
    Sedan gav SG mig en bäcken-lyftövning som jag gör nån gång i veckan. Annars tränar jag gravidyoga, och det är nog det som verkar hjälpa just precis när man gjort det. Men inte i längden verkar det som, eftersom jag ändå har ont :(
    hur går det för dig, tränar du nåt?

    SvaraRadera