fredag 31 december 2010

Nyårsafton och 30-års fest

Idag är det nyårsafton och vi ska fara upp till Luleå för att bo på hotell och gå på 30-års fest. Det är Peters kusin och hans tjej som båda fyller 30 år nu nån gång. Ska bli kul, hoppas bara att jag inte är för trött.

Bekymrar mig lite för C-uppsatsen. Vi var ju till våran handledare i tisdags för att gå igenom lite ändringar. Det vara bara lite små grejer som skulle ändras. Handledaren sa att vi skulle ändra de meningar som vi börjat med "Detta" eftersom detta var talspråk. Jag vet inte om jag håller med om det, men vi ändrade varje fall. Sen så skulle vi ta bort alla "studie" när vi skrivit "vilket överensstämmer med Blablabla och blablabla2's studie", då hon tyckte det var uppenbart att det var en studie vi pratade om. Samtidigt påpekar hon hela tiden att man ska vara övertydlig så att man inte kan missförstå, men men vi ändrade. Sen så var det inte så mycket mer som skulle ändras.

Däremot så skulle vi fixa ändringarna och sen göra klart det sista som saknades(abstrakt på svenska och ett abstract på engelska, innehållsförteckning och en tabell som inte var helt klar) och sen lämna in på torsdag(30/12-10) förmiddag så att hon skulle hinna titta på det på eftermiddagen, då den ska in kl.12.00 på måndag (3/1-11). Vi skickade in arbetet med alla ändringar och det som inte var klart redan på onsdagen vid 14 tiden, MEN vi har inte fått nå meddelande eller svar på om den är bra eller inte. Så jag förstår inte när vi ska hinna göra eventuella ändringar om vi får nåt som ska ändras, om vi får tbx den på måndag och den ska in kl. 12 då. Iof är det några ändringar så lär de inte vara speciellt stora, men jag stör mig ändå på att hon inte gör som hon lovat.

Förresten, kan som vanligt inte fatta hur fort tiden går. 20+6 idag, vilket innebär v.22 imorrn! Helt sjukt, bara 18 veckor kvar då.

1 kommentar:

  1. C-uppsatsen kommer ordna sig, ta re bara lugnt så löser det sig alltid.

    Hade ni kul igår??

    SvaraRadera