tisdag 7 december 2010

RUL kl.14.00

Åh idag är jag supernervös! RUL kl. 14.00!

Har sovit skitdåligt i natt, de får stunder jag har sovit så har jag drömt massor. Har dels drömt att Peter kommer försent och missar hela undersökningen och dels att barnet är harmynt (vette tusan var det kom ifrån??). Det är inget jag oroat mig för.

Senaste veckan så har jag dessutom börjat vackla i mitt stenhårda beslut i att INTE ta reda på könet. Man SKA ju inte veta egentligen och jag har sett fram emot en överraskning den dag kotten kommer till världen. Men samtidigt så är jag ju så sjukt nyfiken. Sen så är det ju ganska praktiskt att veta, det underlättar ju planeringen en hel del. Jag vill verkligen veta, men samtidigt vill jag inte veta.

Har hela tiden tänkt att man borde testa med åtminstone ett barn att inte veta (och då borde det ju vara lättast med första barnet) eftersom man inte vet nåt annat då. Om man t.ex med andra barnet inte ska veta och har vetat med första, så måste det ju vara skitsvårt. Speciellt då man från att tidigare grav kunnat planera till att nu inte kunna planera alls.

Usch va rörigt det blev, men ni fattar vad jag menar hoppas jag. :)

Det jag är mest rädd för, är att nyfikenheten ska ta överhanden och att jag sen kommer ångra att jag inte fick överraskningen..

Tog ni reda på könet eller fick ni en överraskning?

3 kommentarer:

  1. Jag har varit på gyn både me en manlig och en kvinnlig läkare.. Dessvärre kändes det väldigt olustig med den manliga.. Nu ska jag till en manlig läkare som min svägerska gick till för en vecka sedan, hon hade fått missfall och han var väldigt osympatisk och oförstående, ängnade 2 minuter åt undersökningen och skickade iväg henne med uppgifter som inte stämde..

    Va mysigt med RUL! Klart det kommer gå bra!

    SvaraRadera
  2. för oss var inte själva könet det viktigaste, utan att bebisen mår bra. Men vi har ändå tagit reda på könet (som vi håller hemligt) av den anledningen att det blir mer verkligt än att det är en "det" och vi både känner oss trygga med det valet :)

    SvaraRadera
  3. Svar: Nej vi gjorde ingen besiktning. Huset är litet och det är torpar-grund, min man tyckte inte att det behövdes. Nu verkar det inte vara fel på elen, men det räknas som dolt fel om det skulle visa sig vara nåt sen.

    Vi har tagit reda på kön båda gångerna. Håller med dig att det kommer bli svårare med andra barnet. Men överraskning får man ändå när barnet kommer, hur ser h*n ut, hur är h*n. Jag tycker inte att det förstör någonting med att veta könet. Men här är det ju verkligen ens egna känslor man ska gå efter :)

    SvaraRadera