lördag 18 december 2010

59 snabba

1. Hur gammal är du om fem år? 30år
2. Vem var den sista du träffade? Peter
3. Hur lång är du? 174cm enligt passet :)
4. Vilken var den senaste film du sett? A Golden Christmasn ..haha
5. Vem ringde du senast? Mamma

6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Till svärmor: "ÅRETS JULKLAPPSERBJUDANDE! Vi garanterar en kraftig viktminskning inom 5-10 dagar. För endast 295 kr +frakt får du 50 cl magiskt vatten från en liten insjö i Sveriges norra inland med fantastiska egenskaper. Missa inte detta, över 8000 personer har redan provat med enastående resultat. Ring Östersundskommun. Ge bort detta julklapp så får du detta rim gratis. 'Storsjön ligger hård och vit, gömmer en liten parasit, Kylan biter, jämten skiter -firar jul på stolen vit'.
7. Vad är dagens planer? Snart sovdags, är jättetrött.
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Ringa.
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Skilda
10. När såg du senast din mamma? I somras.

11. Vilken ögonfärg har du? Gröna
12. När vaknade du idag? Runt tio skulle jag tro.
13. Har du någon gång hittat en katt? Japp, hittade Totte. En sommarkatt som vi tog hand om sen.
14. Vilken är din favoritplats? Hmm.. vet inte, finns så många fina platser.
15. Vilken plats föredrar du minst? Bilköer eller trängsel på stan oavsett vart.

16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Hoppas att jag har ett fint litet hus på landet med min familj och ett jobb jag trivs med.
17. Vad skrämde dig som barn? SkrotNisse och Ica i rutan.
18. Vem fick dig att skratta senast? Peter
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Nja, hade väl 1 eller 2 när jag var liten, men inte nu.
20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar, en macbook pro

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Beror på, oftast i trosor nuförtiden.
22. Hur många kuddar har du i sängen?Jag har 2 och Peter har 2. Men det blir fler o fler.
23. Hur många landskap har du bott i? 2, Södermanland och Västerbotten..
24. Har du någon gång spytt på fyllan? Ja tyvärr eller vad man ska säga.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Barfota så gott som alltid. Tyvärr är golven så kalla i lägenheten så man måste ha raggsockar/tofflor nu på vintern.

26. Är du social? Japp, o jag babblar FÖR mycket.
27. Vilken är din favoritglass? Inte så förtjust i glass, men kanske Nogger eller GB Sandwich
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Betala vinstskatt och sen placera dem väl.
29. Tycker du om kinamat? Näe, inte så värst mycket.
30. Tycker du om kaffe? Näe, men det luktar väldigt gott.

31. Vad dricker du till frukost? Inget, har mjölk i tallriken med weetabixen.
32. Sover du på någon särskild sida? Förut ja, nu måste jag vända mig hela tiden för att inte få ont.
33. Kan du spela poker? Japp, hyfsat varje fall.
34. Tycker du om att mysa? Vem gör inte det?
35. Är du en beroendemänniska? Ja, det är jag nog.. har ju varit snusare väldigt länge (tills jag blev gravid, slutade direkt jag plussat).

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Näe.. inte vad jag kommer på nu varjefall. Förutom Madonna, men henne känner jag ju inte direkt.
37. Vill du ha barn? Ja, den första är redan på väg.
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska, lite franska o spanska, lite latin.
39. Har du någonsin åkt ambulans? Japp.
40. Föredrar du havet eller en pool? Havet om det är varmt. Pool om vi pratar Sverige :)

41. Vad spenderar du helst pengar på? Saker till hemmet och bebis..
42. Äger du dyra smycken? Skulle vara förlovningsringen o nå armband i så fall. Beror på vad som räknas som dyrt.
43. Har du någon gång testat narkotika? Nej, och skulle aldrig göra det
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Lakritssnöre
45. Vem är den roligaste människan du känner? Hmm.. beror på. Flera som är roliga på olika sätt.

46. Välj ett ärr på din kropp? Ett U format på långfingret, som jag fick efter att ha tjuvkopplat morfars jordfräs när jag var liten.
47. Vad har du för ringsignal? Big Bang Theory introt..
48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Japp, mamma har sparat massor.
49. Flirtar du mycket? Nej, kan jag inte påstå.
50. Vart togs din profilbild för din blogg? Hemma

51. Kan du byta olja på bilen? Nej, men skulle säkert kunna efter lite googling.
52. Har du fått fortkörningsböter? Nej, aldrig ens blivit stoppad..
53. Vilken var den senaste bok du läste? Hmm minns inte riktigt, håller på med flera samtidigt.
54. Läser du dagstidningen? Nja, sporadiskt på nätet.

55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej
56. Dansar du i bilen? Näe..
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? P1
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? En 3D-ritning med mått på vårt kök..
59. När var du i kyrkan senast? förra fredagen tror jag det var.. var på Nationskörens julkonsert i stadskyrkan.

12 kommentarer:

  1. Ja, det var ju sjukt bra DH. Men lite skönt ändå för min del med en paus för nu kan jag chilla på kvällarna och mysa med Love. :)

    SvaraRadera
  2. Sv: Ja det händer nånting varje vecka. Helt otroligt. Ska försöka ta bilder varje eller iaf varannan vecka. Fotande varannan var tredje förra gången. Men hann ju inte så långt att det var desto mer att jämföra. :/ Hoppas komma mkt längre denna gång! Så kan man göra ett litet kollage sen. Längtar efter en liten mage!!!

    SvaraRadera
  3. Kylen får vänta, snor din lista sä länge... :)

    SvaraRadera
  4. Tack, idag har Love skrattat jättemycket och det är första gången. Helt underbart. Ska försöka fånga det på film när jag har fått hem kameran. :)

    Haha, du...1gg/vecka är tillräckligt när man har bebis som dels gör att man är vimsig och sen när man väl vill se så vill inte han. ;)

    ha en skön 4:e advent. :)

    SvaraRadera
  5. Det kommer jag allt göra. ;) Närå, det är så olika med bebisarnas sovrytm osv. :)

    SvaraRadera
  6. Ja man får säga att den är JÄKLIGT DYR, FÖR DET ÄR DEN! Men du vet, isländskt hantverk och bla bla bla... ;)

    Ja stackars min vovve! Nu måste jag gå och kolla till honom plutten!

    KRam på dig!

    SvaraRadera
  7. Sv: Ja det ska bli så spännande! Hoppas bara att allt går bra och vi INTE får några tråkiga nyheter där. Då får jag göra ny design med små bebisbilder :) Kram

    SvaraRadera
  8. hej!
    jo det ska man kunna, ha dom åt båda hållen :) det spelar nog ingen roll vikken modell man har.

    SvaraRadera
  9. Javisst är dem söta pyjamasarna, fanns till tjej med. :) Jag gillar att det är knappar med, då slipper man knäppa upp hela en vid blöjbyte. :)

    SvaraRadera
  10. Vi får köra pakt efter nyår! Jag har dom 7-8kg efter graven och typ 10 extra jag med. :)

    SvaraRadera
  11. Försök att inte nojja över vikten för mycket, man får ta det sen :) Vi finns där för att peppa! :D

    SvaraRadera