onsdag 15 december 2010

Lägenhetsköp

Nu är det klart med ombildningen, den 22 december sker "tillträdet". Nu är det alltså bara till att börja planera inför renovering!


Det som vi tänkt fixa är:

-Nya tapeter/måla om i kök, hall, stora sovrummet och vardagsrum
-Nytt golv i 3 sovrum, hall, kök o ev. klädkammare.
-Ev. slipa om vardagsrumsgolvet
-Byte av köksluckor och socklar i kök
-Byte av vitvaror (kyl, frys och spis) i köket
-In med större diskmaskin i köket(har bara bänkdiskmaskin nu)
-Byte av i princip alla golv och dörrlister i lägenheten
-In med tvättmaskin och torktumlare=ta bort toastol från tjejtoan/gästtoan.

Ska bli skönt att kunna fixa i ordning och få det som man vill, utan att det känns som att man gör hyresvärdens jobb.

12 kommentarer:

  1. Roligt att köpa lägenhet! Vi har också köpt en för ca 1½ år sedan. Så roligt att fixa när man vet att man kan få igen pengar för det.

    Sv: Ja visst är det dumt! Man tycker att alla landsting borde erbjuda samma. Speciellt när det gäller så pass viktiga saker som barn!

    SvaraRadera
  2. ja du, mattias hade noel på morgonen där och han hade satt på noel tomtedräkten UNDER overallen... gissa om jag blev pissed??? aja.. :D

    SvaraRadera
  3. oj va mycket som ska fixas, va kul (och lite jobbigt ;) )

    svar:
    hoppas det hjälper med bältet för dig. det är bra när man står o går, men inte när man sitter som sagt...

    SvaraRadera
  4. Vad skoj!Hoppas det går bra med allt fixande! :)

    Sv: Ja, det är helt underbart när de skrattar. :)

    SvaraRadera
  5. Vad kul att få renovera och göra det mer till sitt eget! :)

    Jag har nog inte så många bra tips att dela med mig av tyvärr. Mina blommar om hela tiden, men det beror nog mer på bra luft och ljus än min omvårdnad ;) Jag vattnar dem ganska sällan, och inte för mkt.

    KRAM

    SvaraRadera
  6. Ja, det kanske stämmer. Jag har inte flyttat på mina eller ändrat skötseln, och då kan det kanske vara klokt att inte göra det heller! :)

    SvaraRadera
  7. Nej, det enklaste och bästa för båda är att man turas om på nätterna eller som du vill att ni delar upp sysslorna. Ni måste ju båda få sömn så ni orkar. Sen så har ju du iofs möjligheten att sova på dagen men det beror ju också på om bebisen vill det. Love har varit väldigt lätt att få att sova om man ligger brevid. Annars så är det värre.

    Jo, vårt samtal gick bra och känns bra. Ikväll satsar vi på lite fix med julkorten och sen mys med film ev. :)

    Ha en bra kväll. Kram

    SvaraRadera
  8. svar:
    tack för omtanken! det gick bra hos BM idag, fällde en tår bara haha vilket jag skrev om i bloggen.
    SF måttet börjar dem mäta kring v.25-26 tror jag. Det var då de började på mig iaf. Kanske därför du får vänta då..?
    Jag ligger i underkant, men inom normalkurvan. BM sa jag följde min "egen kurva" vilket är huvudsaken tydligen. Blir kanske en liten bebis då haha :)

    SvaraRadera
  9. Ja, det går ju inte veta innan hur er bebis är.

    Vi tänkte ev se på Heffaklumpen (Nalle Puh) och Get him to the greek. får se vad vi orkar. :)

    SvaraRadera
  10. Haha, ja då måste det ju vara en superfilm om du ska orka hålla ögonen öppna. ;) Vi har inte sett den så det får vi göra. Kul när man kan säga att det är Love som vill se. Haha.

    Ha en bra kväll. Kram

    SvaraRadera
  11. Jo, familjefilm kan man lugnt säga. Vi skippa film ikväll och såg på DH istället, hade missat det 2 sista. Haha, det har du rätt i att Love ser ut som en fransos. ;)

    SvaraRadera