torsdag 2 december 2010

Philips Wake-up light

Jag är buzzador och har fått möjligheten att testa philips wake-up light. Efter att ha packat upp den, läst instruktionen och pillat och testat lite så vet jag inte riktigt vad jag tycker.

Först och främst, det finns 2 alarm, men bara en i taget kan vara igång. Alltså, lampan är bara för 1 person. Sen blev jag lite besviken på ljusstyrkan, tycker att maxstyrkan kändes lite väl svag, men den kanske känns starkare tidigt på morgonen. Bra funktioner som jag tror jag kommer uppskatta är radion (man kan programmera in 3 stationer) och om man är lite nördig(eller vill välja musik) mp3 uppspelning via USB.

Sen funderar jag även på hur man ska undvika att ens partner vaknar av ljuset. Kan ju säga att jag (om jag är van vid larmsignalen) vaknar trots VÄLDIGT låg volym. Medan sambon kan ha 3 olika alarm på högsta volym utan att vakna.

Säger de förresten inte i reklamen att lampan behövs i norrland på vintern eftersom det är mörkt konstant typ? De borde tänka på att man i norrland ofta är ganska van vid att sova trots att det är ljust, med tanke på att vi i norra sverige har midnattssol på sommaren. Men det är nog en vanesak också.

Funderar på om man kommer vakna piggare eller inte, eller om man går upp enbart för att man får en irriterande strålkastare i ansiktet :) En annan grej som jag tyckte verkade ganska smart (som jag iof inte vet hur mycket man kommer använda) är snooze-funktionen, man knackar helt enkelt bara lite på lampan så startar snoozen. Dock är den förinställt på 9 minuter, tyvärr går det inte att välja.

Blir hur som helst intressant att se vad vi tycker om den. Dock vet jag inte om det är världens bästa läge att testa den. Senaste nätterna har jag haft så mycket besvär med ryggen att jag legat vaken och vridit och vänt mig större delen av natten.

2 kommentarer:

  1. Sv: jättekul att följas åt! Vi ska på rul på tis o nu är jag lite nervös igen. Hur känner du?

    SvaraRadera
  2. Va mysigt att vara i vecka 17, har du fått någon mage än? Eller är det ingen som kan gissa att du är preggers? :)

    SvaraRadera