onsdag 8 december 2010

Lussebullar och pepparkakor

I måndags så gick jag hem till Helen och bakade lussebullar tillsammans med henne. Hon hade redan bakat en omgång, men lite fler skadar ju inte. De går ju åt fort när dom är så goda.

Vi gjorde dels vanliga klassiska s-formade lussebullar med russin, sen gjorde vi även lussebullar formade som kanelbullar med mandelmassa och russin i. Blev även 2 längder, en längd med smörcreme (som blivit över efter Helens biskvi bakning), russin och lite mandelmassa och en längd med bara mandelmassa och russin i. Tror de blev supergoda!.

Fick även hem mammakläderna jag beställt från Asos i måndags. Linnena passade bra och blusen/tunikan funkade. Lite tveksam till den röda klänningen, den är lite tajt plus att det är massa tyg vid brösten som jag inte riktigt fick ordning på. Har inte bestämt mig för om jag ska orka skicka tillbaka den. Blev dessutom jättebesviken på halsbandet jag köpte. Trodde (av nån anledning) att det var en gravidbola. Men jag tror inte att det var det. Det är dock om en pinne tvärsigenom kulan, där det skulle kunnat sitta nån pingla, men jag vet inte. Lite trisst, får köpa en nån annanstans.

Idag blir det pepparkaksbakning på schemat. Har köpt lite nya formar(fanns ett paket på Expo med typ 10 formar för 29:-) så ett sånt blev det. Tycker det är så tråkigt att bara göra hjärtan, medan Peter tycker det är tokbra att bara ha hjärtan-formar. För då kan han ju massproducera pepparkakorna väldigt tidseffektivt o slippa kavla ut degen onödigt många gånger.

Vi ska tydligen äta blodpudding här hemma. Usch säger jag. Men Peter ska tydligen se till att fylla på mina järndepåer. Iof bra, men hade gärna sluppit blodpuddingen. Det luktar så illa!! Pepparkaksdeg är ju mycket godare :P

10 kommentarer:

  1. Tack LindaLinda! Vi har alltid varit bestämda om att ta reda på könet men igår vacklade mannen lite. Tillslut kom han ändå fram till att han ville veta. Skönt att allt är bra för oss båda nu efter RUL. Hörs snart!! Kraaam

    SvaraRadera
  2. Okej, men du måste höra av dig när du kommer ner, vill träffa dig/er :) Tror Noel saknar sin moster också ;)

    Vi hade Emmaljunga cityjet i början, som liggvagn, och den var hur bra som helst! Men de är ju som de låter, en cityvagn, hjulen går att snurra 360 liksom. Smidig och bra :)
    Men nu har jag en Emmaljunga scooter som sittvagn, också hur bra som helst! enkel, smidig och billig :D Kanon!

    SvaraRadera
  3. sv: Jo, jag väntar på att det ska vända.. Är illamående nästan konstant fast som tur är inte så våldsamt än så länge *peppar peppar*

    Äter inga järntabletter men jag får nog börja med blutsaft snart, drack det dom andra graviditeterna.

    Grattis till din lilla i magen också :)

    SvaraRadera
  4. Jo de är sant, den är lite besvärlig i snön :/ Tänkte inte på att du bodde i Norrland :P haha.

    Har aldrig hört talas om den vagnen, men de lät ju jävligt bra! De är bara spika direkt, billigare än så får Ni ju knappast!

    SvaraRadera
  5. Tack så jättemycket för din kommentar! :) Det värmer att få respons då man börjar känna sig nere efter allt väntande.. :)

    Jag ser fram emot att se hur det går för dig och din bebbe!
    Kram Lisa-Marie

    SvaraRadera
  6. Här hemma älskar alla blodpudding utaom just sambon. Är ju bra att fylla på järnnivån men visst man ska ju få i sig maten också... =) Ha det bra.

    SvaraRadera
  7. Ja, de ska jag göra, men känner inte alls för att åka till Göteborg överhuvudtaget. Har blivit super förkyld och har ont i halsen.. Vill inte riskera att smitta lilla Lova.. Får hålla mig en bit ifrån :P

    Den vagnen var supersnygg :D Den tycker jag absolut Ni ska köpa! Skit fräsch, faktiskt.. :)

    SvaraRadera
  8. Peppearkaksdeg är ju underbart gott att äta :)
    Sv: Nej jag inte med i wake up light kampanjen :(
    Funkar lampan bra?

    Ha nu en mysig dag!

    SvaraRadera
  9. Ja absolut!
    Det är ju dessutom fredag! :)

    SvaraRadera
  10. Tack! Ja, det är jätteskönt när man hittat en frisör som förstår en. Trist när man går därifrån och inte är riktigt nöjd!

    Mm, gott med lussebullar. Vi hade nog kunnat göra en omgång till, de tog slut fort :)

    KRAM

    SvaraRadera