onsdag 22 december 2010

Äntligen!

Har vi lämnat in ett "sista" utkast på C-uppsatsen. Det är lite småpyssel kvar, bland annat att skriva ett abstrakt på svenska och ett på engelska, göra innehållsförteckningen samt fixa lite i artikelöversiktstabellen +ev. förändringar som lärarna vill att vi ska göra innan vi får gå upp och examineras. Hoppas verkligen att den är bra. Jag orkar inte mer, är så less på att skriva uppsats. Idag satt vi dessutom alldeles för länge för att mitt bäcken ska må bra. Har sjukt ont typ i ljumskarna både när jag sitter och när jag går. Lär ju dessutom inte bli bättre av att sitta i bilen X antal timmar imorrn.

Imorrn åker vi upp till svärföräldrarna för att fira jul. Blir nog kul. Vi hittade en jättebra julklapp som passar perfekt till julaftonskvällen. Hittade dessutom en bra julklapp till Peter (lite till oss båda), en grej som vi ska göra tillsammans som jag tror att han kommer uppskatta. Får berätta mer sen efter jul vad julklapparna egentligen innehöll.

Tror jag ska krypa upp i soffan med Peter och bara sitta och kika på tv en liten stund nu. Har inte hunnit med det på länge. Har varit så trött på kvällarna att jag har gått och lagt mig tidigt. Har däremot inte lyckats sova nå vidare så jag är inte förvånad om jag somnar i soffan ikväll. Tror kanske att jag t o m skiter i att packa ikväll och packar imorrn bitti. Så mycket grejer behöver man ju faktiskt inte på en helg, även om det blir lite mer saker än vanligt i o m att det är jul och dessutom juldagsmiddag hos Peters släkt.

Näe, nu ska jag ta det lugnt en stund.
Önskar er alla en riktigt God Jul (& Gott Nytt År om vi inte hörs innan dess).

5 kommentarer:

  1. Bra jobbat! Nu har du defenitivt förtjänat att vila. :)

    God jul och gott nytt år!! Kraaam

    SvaraRadera
  2. Tack det samma! Ha en mysig kväll :)

    SvaraRadera
  3. Javisst, var dem coola bodysarna. :)

    Tack detsamma! Hoppas er jul & nyrå blir bra!
    Hoppas du han se lite på tv innan du somnade. ;)

    SvaraRadera
  4. Hej Linda! Tack för kommentaren i min blogg:) Ja, jag hoppas verkligen att inom en snar framtid ett plus uppenbarar sig på stickan:) Som du skrev, kan kännas så jobbigt och orättvist i bland. Jag och min man har dock bara gjort 4 försök efter MA så än ska man väl inte tappa hoppet. Hur gjorde du/ni för att orka och orka på vägen till bebis?
    Hoppas du hade en trevlig jul!
    kram

    SvaraRadera
  5. Ja, du satte pricken över i'et! Har lusläst allt som går att läsa om ÄL, naturläkemedel, hur ofta man ska ha sex ALLT! Det gäller väl bara att slappna av och inte bli så fruktasvärt fokuserad. Tro det eller ej, men att blogga håller mig från att googla alla möjliga konstiga saker kring graviditeter:) Antar att jag får fortsätta med det:) Hoppas du, din man å kotten får en bra nyårsafton och en bra start på de nya året! :)

    SvaraRadera