söndag 12 december 2010

En "ticker" som räknar helt rätt!

Alltså, enligt RUL så är jag i v. 18+1 idag och har BF 13 maj 2011

På alla tickers på bloggen så måste jag ställa in BF på 14 maj 2011, för att jag ska hamna på v.18+1 idag.

Detta beror på att alla räknar lite olika. Min barnmorska och barnmorskan som gjorde rutin ultraljudet räknar att bf är v.39+6 medan mina tickers på bloggen räknar att bf är v.40+0. Det är alltså förklaringen till att min bf ligger en dag tidigare än mina tickers. Äntligen har jag fattat varför! :)

Den enda "ticker" eller graviditetskalender (vad jag vet) som räknar bf på v.39+6 är Pampers. Den stämmer för övrigt riktigt bra. Ställde in den en gång i början på graviditeten, med hur lång menscykel jag har o så. Den har rätt på både ägglossningsdagen och på bf (enligt RUL).

Kan inte riktigt fatta att jag redan är i v.19!

Min graviditet - BF Fre 13 maj 2011

Din graviditet startade Lör 7 aug 2010.
Din menscykel är ca 35 dagar
Du blev gravid ungefär Lör 21 aug 2010 (ägglossningen).

Du är på dag 128 av 280. (45,7%).


Du är i vecka 19.
Du har gått 18 fulla veckor och 1 full dag (v18+1).
Du är i 4:e kalendermånaden.
Du är i 5:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Fre 13 maj 2011
Du har 152 dagar kvar till beräknad förlossning.




2 kommentarer:

  1. Tiden går så fort.. :)

    Jag har aldrig fattat det här med veckor+dagar, tycker det är så krångligt, så min man får hålla koll på det åt mig.

    SvaraRadera
  2. Åh, vars var det du hittade den där? :P Jag har vart på den sidan en gång, men jag kommer mig inte tillbaka dit ^^

    SvaraRadera