onsdag 1 december 2010

Skulle behöva typ 5 olika rubriker idag..


Idag har vi äntligen fått våra förlovningsringar! Tog längre tid än väntat, men den som väntar på nåt gott... väntar ALLTID för länge :)

Efter att jag varit och hämtat ut ringarna så gick jag till löplabbet och hämtade ut mina ortopediska sulor. Känns lite konstigt och ovant, men jag får försöka gå in dem lite i veckan, så att jag vänjer mig. Ortopedteknikern trodde dock att det skulle förbättra för mina fötter massor. Så det är ju bra.

Medan ortopedteknikern slipade till de nya sulorna efter de gamla(för att de skulle passa i skorna) så gick jag och shoppade lite prylar på hemtex. Det blev bland annat en grön badkarskudde, en julig kökshandduk med 2 matchande grytlappar (en vante och en fyrkantig), en julig bordstablett som duk till vardagsrumsbordet samt två beiga grytlappar (vante och en fyrkantig) till övriga året eller vad man ska säga :) Blev även en sväng in på H&M, hittade ett 2-pack belly-belt(typ en lös som mudd, som mudden på mammabyxor) för 129 kr. Var väldigt skönt att ha på sig, även om magen inte är såå stor ännu.

Just det, jag har börjat få massa problem med ryggen och höften. Det började redan i Egypten (men bara lite och ibland), men det har fort blivit mycket värre. När jag går så känner jag obehag/smärta typ vid svanskotan och som på 2 punkter på var sida om svanskotan (fast lite ovanför). Det knakar även i höften och ryggen när jag reser mig från sittande till stående. Sen gör det ont i svanken, vid ryggraden (antagligen för att jag svankar för mycket). Efter att ha vaknat med ryggont de senaste morgnarna(sängen är lite för mjuk) och efter att knappt ha kunnat gå och sitta igår kväll, så bestämde jag mig för att sova direkt på golvet i natt. Kom dock på en annan lösning som blev riktigt bra. Vi hittade ett hyllplan (i trä som blev över sen vi byggde en walk-in closet) och la den under bäddmadrassen. Blev bra, ett typ 3-5 cm lite mjukare del för att sen bli stenhårt. Lite väl hårt kanske, men även om jag har ont i ryggen nu också, så vaknade jag varje fall inte med smärta. SÅ SKÖNT!

Om 45 min är det dags för köpstämma i brf. Blir intressant och se om det blir ombildning eller ej. Vi är ju sugna på att köpa våran lägenhet, även om den är rätt sliten. Det är trots allt en 4:a på 90 kvm på Teg. Inte ens 10 minuters gångväg från stan (på RÄTT sida älven :P )

Näe, nu måste jag fortsätta plugga.. Vill hinna med så mycket som möjligt innan mötet ikväll.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar