måndag 28 februari 2011

Väntar..

..på att vårdcentralen ska ringa upp. Vill få en läkartid och diskutera foglossningen. Ska ju ha praktik från och med nästa vecka och nu funderar jag på om jag verkligen klarar av det. Eller klarar av det gör jag, men jag vet inte om jag vill plåga mig.

I helgen så tog jag och Peter en promenad i det underbara vädret. Vi gick ner på stan (en promenad som normalt tar max 10 min), gick in på Wedins accent och sen gick vi och åt brunch på Invito(ingen höjdare förresten). Därefter gick vi en snabb vända in på skopunkten, genade ner till akademibokhandeln och tog en snabb runda där. Nästan inget på rea, så vi gick ganska direkt vidare till bokia. Kollade där och gick sen hem. Så det rörde sig inte om nå lång promenad (även om den tog lång tid eftersom jag måste ta pyttesmå myrsteg). Affärerna som vi var in i ligger centralt och det kan inte ha rört sig om mer än nå hundra meter max, förutom vägen till och från stan. Trots det så hade jag så fruktansvärt ont i ljumskarna och blygdbenet senare på eftermiddagen och kvällen att jag bara låg på sängen och grinade. Pallade upp med kuddar mellan knäna och så, men inget hjälpte.

Så jag hoppas att jag får en läkartid så att vi kan diskutera ev. sjukskrivning varje fall under praktiken. Helst skulle jag vilja göra bort den, men inte till vilket pris som helst. Det är inte värt att ha så jäkla ont som jag hade i helgen. Citymottagningen där jag ska ha praktik ligger i stan(dock bortre delen). Kanske 15-20 min gångväg hemifrån normalt sett), men nu tror jag det kommer ta typ 35-40 min för mig att ta mig dit. Vilket blir ganska mycket på en dag. Hur det går beror nog också på hur mycket jag behöver gå under dagarna också, men jag antar att det blir endel.

Pratade med BM idag oxå. Hon rekommenderade att jag skulle ta kontakt med Öbacka kliniken och försöka boka in akupunktur mot foglossningen. Min lärare rekommenderade samma sak, hon sa att akupunktur brukar hjälpa bra mot det. Hoppas dock att man kan gå på frikortet, misstänker att det blir rejält dyrt annars. Ska ringa dit och kolla på en gång. 

2 kommentarer:

  1. Vad jobbigt att du har så ont av foglossningen. Själv så kände jag inte av det alls så jag har ingen aning om hur det är. Men många får tyvärr det. :(

    Sv: Lasagne är gott. Kanske jag skulle göra en dag. :)

    Jo, det är bra att kunna backa. Framåt kommer han nog snart också. :) Ja, det blir spännande och se hur er kotte är. :)

    SvaraRadera
  2. Hoppas det blir bättre med foglossningen! :( verkar ju vara riktigt vanligt men riktigt jobbigt också...

    Hihi, ja jag är likadan med shopping, tycker inte heller om att proiva kläder och så.
    Men som du säger blir det ju på nåt sätt enklare och roligare att handla till sin lilla ;)
    Kram

    SvaraRadera