tisdag 29 mars 2011

Tillväxtultraljud och möte med läkare imorrn

Fick kallelsen till tillväxtultraljudet idag. Fick tid den 6 april, ringde dock och frågade om jag inte kunde få komma tidigare +informerade dem om resultatet på glukosbelastningen, fick faktiskt komma imorrn bitti. Känns jätteskönt! Efter ultraljudet så tror jag att jag skulle få träffa en läkare och beroende på resultat så finns det varje fall möjlighet att de sätter igång mig tigigare (om bebis nu är stor). När vi har resultatet så ska vi gå igenom hur allt blir i fortsättningen. Hoppas jag får fortsätta gå på spec'en, har som tappat förtroendet för vår "vanliga" barnmorska nu.

4 kommentarer:

  1. Vad tråkigt att du hade fått diabetes! Ännu tråkigare att din bm varit så 'glömsk' och missat det hela!! Skönt att läkaren verkar ta det hela på allvar och fixat en tid snabbt åt dig. Håller tummarna för att allt går bra! Kram

    SvaraRadera
  2. Va skönt att du fick en så tidig tid!

    Sv: Vi tänkte också gifta oss i smyg men med risk för att bli "mördade" valde vi att ha ett mindre. Hade egentligen tänkt att bara bjuda på kaffe och tårta efteråt men då gick min far i taket och betalade 75% av bröllopet ;)
    Det gäller ju att välja och vraka när man bestämmer vilka som ska få komma. Vi tog bara dom vi har kontakt med i släkten och en varsin kompis för att det inte skulle bli för många

    SvaraRadera
  3. Hoppas det går bra idag!

    Sv: Jag kan inte ens tänka mig in i din situation, hur det är/känns att förlora förtroendet för sin bm. Jag och min hade jättebra kontakt men om hon är så där snurrig kanske du ska göra en anmälan på henne. Det handlar trots allt om liv det hon jobbar med.
    Jag ser inte på reality sjukhusprogram, mår så dåligt då ;)

    Missförstå mig rätt nu men det spelar ingen roll om du får upp bebisen direkt på bröstet eller inte. Jag förstår vad du menar, dom där första sekunderna i barnets liv ska tillbringas på moderns bröst eller i faderns armar.
    Däremot vet jag dom som fått barnet på bröstkorgen men ändå inte bundit några band till barnet. Dom har skjutit bort barnet så mycket efter förlossningen att pappan fick ta barnet och flytta.

    SvaraRadera
  4. Hur har det gått idag??

    Du kan inte bara ringa dit och säga åt telefonisten att du vill byta? Kan tänka mig att det är svårt att säga till bm själv. Såg inte 'en unge', men det där lät ju inte alls kul! Sen ska man inte behöva påminna dem om massa saker. Det är ju deras jobb. man har ju tillräckligt att tänka på. Speciellt när det är första barnet!

    Hoppas allt gick bra idag! Kram

    SvaraRadera