onsdag 9 mars 2011

En unge i minuten

Kollade precis på En unge i minuten på tv4-play. Snacka om att man är blödig nu. Grinade i princip hela avsnittet. Hemskt med akutsnitt. Jag skulle inte vilja bli sövd, men såklart om det handlar om att rädda bebisens liv så skulle jag inte ens tveka, men om man kunde välja så skulle jag inte vilja bli det.

Tyckte det kändes hemskt att pappan lämnades utanför, fanns det inte möjlighet för honom att få följa med in? Tänk om bebis inte hade klarat sig? Eller tänkt om både bebis och mamma dött? Ska inte tänka så, men sånt händer faktiskt. Som han sa, de vaknade och helt plötsligt var rummet fyllt med folk och de sövde henne. Usch, va hemskt.

Som jag skrev tidigare i mitt "förlossningsbrev" så vill jag att Peter ska få följa med om bebis tas ur rummet eller om det blir snitt eller så. För om något skulle hända och bebis dör t.ex, så vill jag inte att bebis ska vara ensam, vill att antingen pappa och/eller mamma ska vara med.


Annars idag så är det full rulle. Varje fall på eftermiddagen.

Först ska vi till familjecentralen och träffa nån soc-tant för att bestämma faderskapet eller vad det heter. Därefter ska vi direkt till barnmorskan för ett vanligt besök. Blir kul att se hur SF-måttet har förändrats. Enligt Peter så har magen växt för fullt senaste veckan/veckorna, så misstänker att det kommer ha ökat en del. Drömde i natt att jag hade ett SF-mått på 50 cm!!! Det ni, det är svårslaget!!
Därefter är det föräldrautbildning/barnmorskeinformation om förlossning. Blir kul att höra vad de har att säga. Hoppas även på att det är nå andra blivande föräldrar i typ samma vecka som oss. Sist så var det ju en tjej som skulle ha i september!! Vad gör man då på en föräldrautbildning i februari?? Aja, känner en blivande mamma som ska dit varje fall och hon har BF 2 dagar före oss, så det känns bra varje fall.

Just det, igår hade vi vårbebis-mammor(från tråden jag startat på familjeliv) fika. Var riktigt trevligt, som vanligt! På ett sätt kul att vi inte blev så himla många, då hinner man prata mer med alla. De gånger vi vrit typ 10 st, så har man bara hunnit prata med några få, alltså typ de som råkat sitta närmast. Till nästa fika hoppas jag att vi åtminstone har fått 2 bebisar till. Den första kom ju för ca 1,5 veckor sen eller nåt sånt.

2 kommentarer:

  1. Ja, jag tyckte att den såg ut att vara i rejält material! Får väl höra om tips sen när ni köpt eran. perfekt att ha nån som är lite framför en och hinner upptäcka saker att tipsa om! :D
    Om de ser vad det är för kön får de jättegärna säga. Men vi kommer inte att göra något extra bara för att kolla. Ska åka och köpa stödstrumpor. Kanske är nånting på g när jag haft såna känningar på precis samma punkt i vaden. Är ju bra som avlastning om inte annat.

    Har en timme över innan jag börjar jobba så ska också kolla En unge i minuten. Lär väl se hemsk ut på jobbet sen! ;P

    SvaraRadera
  2. Vadå bestämma faderskapet!? :S

    Alltid bäst om man får känna och klämma lite. Jag brukar titta ut några på nätet innan och sen åka till affären. Brukar sällan komma hem med nån av dom jag tittat på :P

    SvaraRadera