måndag 14 mars 2011

Jobbigare än jag trodde..

Det var visst lite jobbigare än jag trodde. Visade sig att det på ena väggen var en himla massa lager av tapet (som det var målat på med nån lackfärg dessutom). Satt hela kvällen igår +förmiddagen idag och skrapade bort gammal tapet. Har fått bort det mesta, men det blev ruskigt jobbigt. Går inte att få bort jämt. Funkar inte så bra att slipa heller (trots maskin). Så insåg idag att jag inte kan fortsätta sådär, för i så fall hinner bebis komma innan det är klart. Speciellt eftersom jag är en sån jäkla pedant när det kommer till sånt där. Det MÅSTE liksom vara PERFEKT, annars kan jag inte gå vidare.

Så bestämde mig för att ringa några målare istället. Bad dem att spackla och måla taket, så kan jag tapetsera sen. Det vill jag inte leja bort, då jag som sagt är väldigt petig. Vi hade ju nån snubbe som var här och tapetserade 2 av sovrummen när det fortfarande var hyresrätt och jag kan säga att min tapetsering i sovrummet är sjukt mycket bättre gjort än den.

Så imorrn och på onsdag så kommer målarn komma ett par timmar. Var dessutom billigare än jag trodde, så det är helt klart värt det. Så förhoppningsvis så kan jag börja med tapetseringen på onsdag, efter att taket har torkat. Hoppas på att vi lyckas välja nå juste golv oxå, så kanske vi hinner lägga det till helgen. 

7 kommentarer:

  1. Skönt att du fick hjälp! Kan tänka mig att allt är mkt jobbigare när man har en stor mage att bära runt på! :)

    Jag har inte ens börjat städa än. Blev så mkt annat och var jättefint väder ute så ska börja nu på em istället ;) Helgen gick ganska fort men jag har jobbat och jobbat. Var tvungen att ta em skift istället för en annan. Är ledig idag sen kör jag på igen till helgen. Då är jag äntligen ledig 3 dagar!!

    SvaraRadera
  2. Fy, jag kommer ihåg när vi skulle riva tapet här hemma, var också massa lager, 5-6 kanske och vilken tid det tog! Hade också maskin men det var lika jobbigt ändå.

    Men man är nöjd när det är färdigt!! :) Janne satte upp en skarvlist mellan kök och vardagsrum igår. Den är i stål och svart så det passade så bra. Haha, vi kommer tycka vårt hem är som nytt när vi fått upp alla lister och små fixat klart! ;)

    Sv: Jag blev sugen själv på att köpa volym shampoo/balsam från tigi. :) Är så smidigt med pump! Kommer dessutom ha lite stålars över denna lön så nu blir jag ännu mer shopping sugen! ;)

    Tack, jodå han är oftast glad Love. Nu är det bara tänderna som är jobbiga på nätterna men på dagen leker han och är glad som en sol! :)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Sjukt gott med Jensen´s :)

    De var vildmarksmässa och fiskemässa och båtmässa typ. Henke ska ju upp och åka skidor med hans klass nu i April och då måste han fixa massa grejer inför de så han ville åka och glo på vildmarksskiten :)

    SvaraRadera
  4. Oj va fort dom kunde komma! Du skulle tagit en före/under/efter bild ;)
    Jag skulle också vilja kunna tapetsera. Försökte ge mig på det där med att måla men det var inte min grej det heller!
    Nu ska jag måla lite motiv i hallen har jag tänkt :-) Det är nog mera min grej =)

    Idag blev det bakning igen! Men imorgon måste jag ta tag i berget av tvätt!

    SvaraRadera
  5. Sv: Jag är också noggrann men blir snabbt uttråkad när det gäller riva tapet. Skönt att de kunde komma så fort. :)

    Tack! I köket har vi laminat, marbodal tror jag det heter. I vardagsrummet är det parkett som vi lät en golvfirma betsa. I badrum och hall är det klinker och i vårt & Loves sovrum är det laminat från Jem & Fix och biorummet också laminat från Materialmännen.

    Vi bor i hus, 161 kvm med tomt på 1000 kvm. :) Armen trilskas fortfarande. :( Vad är genombrottssmärtor för något? Har tagit ipren ganska så regelbundet, så fort det börjat värka igen så har jag tagit.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Sv: tack! Jag har faktiskt inte köpt ett enda mamma-plagg än. :) Jag tragglar på med leggings o tunikor.

    När får man se en bild på kottens koja? :)

    SvaraRadera
  7. Jag hoppas att du kommer kunna amma! Det gör ont som fan i början, i alla fall för mig, men det är såååå värt det när det slutar göra ont och bara är mysigt istället! Praktiskt är det också, bara att slänga fram tutten så finns maten där, varm och god!

    Hon är så lurig Lea, förra natten ville hon äta varannan timme och i natt bara två gånger! Måste slå ett slag för amning på natten också, förstå vad jobbigt att gå upp och värma ersättning mitt i natten, nej ingenting för mig! Hoppas bara att det fortsätter så här bra som det går nu.

    Jag vill också se massor med bilder!!

    KRAM

    SvaraRadera