söndag 13 mars 2011

Projekt renovering igång igen..

Idag har vi varit på Happy Homes och Byggmax. Köpte tapeter till hallen, blev några som faktiskt inte var helt släta (trots att jag tidigare svurit på att aldrig sätta dit sånna). Blir en fondvägg (+ev vid ett av dörrhålen) med den mönstrade, sen blir resten enfärgad ljusgrön med samma "ränder" i oslätt eller hur man ska säga.

Köpte även vit takfärg, då det är massa svarta fläckar i taket i hallen (sen efter de som bodde här tidigare), som vi gärna vill få bort. Sen köpte vi en vit lackfärg att måla dörrkarmarna med +stommarna i köket. Fast det ska vi inte göra nu, utan köpte mest för att ha färgen hemma när det är dags.

Så nu har jag monterat ner hatthyllan och flyttat alla kläder och skor. Ska snart börja skära tapetskarvar och spackla har jag tänkt. Får dock se hur mycket jag orkar idag. Håller på att tvätta oxå, bland annat sängkläder både till våran säng och massor till bebissäng/vagga. Passade även på att tvätta tyget på babysittern och till gåstolen när jag ändå var igång. Känns skönt, de såg riktigt risiga ut innan, men nu är de nästan som nya (eller babysitter tyget varje fall).

Skulle även vilja gå en promenad, är superfint väder här idag. Vinterjackan börjar kännas ruskigt varm, en tyvärr har jag ingen annan jag får på mig just nu. Inte vad jag vet varje fall, ska kanske prova igenom några av Peters gamla jackor och se hur de sitter. 

4 kommentarer:

  1. Vad roligt att fixa där hemma! Du får visa bilder allt eftersom ni blir klar! :) Tvättmaskin är nog jättebra att ha! Vi har också köpt en som vi satt in för ca 1 månad sen. Imorgon ska jag ta tag i vårt kaos här hemma och rensa igenom och städa allt har jag bestämt!

    Ja, vi har inte så varmt här uppe under sommaren men man lär ju svettas iaf! Medeltempen är 12 grader. :P Kan vara skönt att slippa stressa i sista sekund. Har mkt gammalt som jag får hämta hem och pyssla med.

    SvaraRadera
  2. åh, vad roligt! =) Håller med Anna; Bilder! Man blir så nyfiken...

    SvaraRadera
  3. Tycker även det snart är dags för en bild på dig så man får se den fina magen =)

    SvaraRadera
  4. Hihi! Använda karlns kläder är perfekt när man är gravid!
    Hoppas det går bra för dig med ditt lilla projekt! Jag tycker det suger på ren svenska att det finns tapet som inte är helt slät. Hittade en jättesnygg oslät tapet men blev lite tveksam till om dom blir bra. Men nu får vi se vad du tycker så kanske man kan "härma"

    SvaraRadera