onsdag 11 april 2012

Glömt uppdatera

Har glömt att uppdatera hur det gick sist. Glukosbelastningen visade på graviditetsdiabetes även denna graviditet. Har fått träffa en diabetessköterska i Sunderbyn, som tyckte att jag skulle ha insulin till natten åtminstone. Just nu tar jag 9 enheter, men det kan ändras.

På tillväxtultraljudet så hade bebis växt ännu mer. Vägde rätt mycket och det var till stor del därför jag fått insulin till natten. Har en tendens att ha högt fasteprov på morgonen.

Annars så har Freja varit sjuk. Feber, hosta, tjockt snor och lite prickar. Fick ligga inne en natt med Pappa på Sunderbyn p g a att hon slutar äta o dricka när hon har feber. Direkt piggare efter att ha fått lite dropp. Var sjuk i en dryg vecka och började sen vara lite på bättringsvägen, sen dök febern upp igen. For på VC igår och det visade sig att hon har öroninflammation på höger öra. Nu är hon däremot mycket piggare. Kåvepenin hjälper rätt fort som tur är.

I lördags (påskafton) fyllde lilla Frejis 1 år. Kan inte fatta att mammas lilla tjej hunnit bli så stor. Passade på att titta på massa gamla videor och foton från hennes första år idag och jisses vilken skillnad det är bara man tittar typ 2 månader tillbaka! Mammas stora lillskrutt <3. På påskafton for hela familjen till Bosse & Agneta på påskmiddag. Karin, Holger och Margareta var också där. Som vanligt blev det massa god mat. Freja fick fina födelsedagspresenter också.

På lördag blir det dessutom 1 års kalas på Familjens hus. Det blir ca 10 barn +föräldrar och lite släktingar till Peter. Tänkte fixa en fruktsallad med grädde och glass, russinaskar och lite nyttiga kex till barnen. Till oss vuxna så tänkte jag fixa tårta, morotskaka, blåbärsbullar, brownies och lite kakor. Tror det blir bra. Måste dock skriva en inköpslista så att jag inte glömmer nåt viktigt.

När, nu ska jag börja fixa lite innan jag ska iväg. Freja ska bland annat ha penicillin igen. Ska på massage och idag känns det som att jag skulle kunna somna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar