onsdag 4 maj 2011

Senaste dagarna..

Fullt upp här som vanligt. I måndags var det dags för föräldraträff. Vi skulle vara 8 st barn/familjer i gruppen, men det var 4 st som inte kom. Tyvärr så var träffarna med ganska glest mellanrum. Men men, hoppas kunna ta mig iväg på öppna förskolan snart. Passade på att mäta och väga Skruttan när vi ändå var där. Vikt 3330 g och 51,7 cm i måndags. Idag när vi var på BVC hade hon gått upp till 3390g. Huvudomfången minns jag inte vad det var, men har det uppskrivet.

I måndags så tipsade BVC sköterskan om nån salva mot fotsvamp som innehåller kortison som vi skulle smörja hennes bak med i ett par dagar. Började igår med att smörja 2 ggr och hade bara smörjt 1 gång idag när vi var på BVC. Såg redan mycket bättre ut. Nu är det bara lite rodnad, inga prickar längre. Tror att bytet till Liberoblöjorna och samtidigt smörjning med de olika salvorna (svampsalvan +inotyol) i kombination med magdroppar och luftning gör susen. Nu har det ju en chans att hinna läka. Inotyolen sitter ju kvar på rumpan i och med bytet till libero och magdropparna gör att det inte sprutar bajs ur baken så fort hon rör sig, skriker, hostar eller pruttar, så då hinner ju faktiskt salvor etc verka.

Freja och jag badade igår. Hon verkligen älskade det. Somnade i badhjälpen på stört, låg verkligen och njöt. Sen när det var dags att gå upp så började hon gallskrika och försökte hålla sig fast. Jättesöt var hon varje fall. Så fort håret blev blött så krullade det sig massor.

Vi har även hunnit med en massa promenader med barnvagnen. Igår blev det hela 1,1 mil och idag blev det 8 km. Skönt! Måste dock införskaffa lite bättre promenadskor. Var trevligt att få sällskap av Lovisa och Ossian idag.

Tänkte köpa ett par reebok med balansbolls kuddarna under, men jag vet inte längre.. De är inte så snygga. Dessutom är jag rädd att jag kommer gå snett med dem i och med att jag har så hög hålfot. För tydligen så skulle effekten hos dem försämras om jag hade mina ortopediska inlägg i skorna. Hmm. får tänka lite till på det.

Köpte även en jättefin jacka idag på intersport, 600 kr. Får visa bild på den nån annan dag, för nu är det sovdags :)


Freja nöjd och trött efter badet

Freja luftandes rumpan imorse

8 kommentarer:

  1. Va fina presenter hon har fått =)
    Va skönt att hon går upp i vikt, sakta men säkert brukar man ju säga! Va skönt att du äntligen kommer ut på dina efterlängtade promenader! Blir så glad för eran skull att det går framåt!
    SV: Jag googlade miniform och det var en sån jag menade. Jag har tolkat (genom att bara titta på den) att man ska använda den där till stjärten. Tur att jag inte köpt hem någn och att jag alltid läser innan jag använder något!
    Hur ahr det gått då? Har det blivit bättre?

    Kram

    SvaraRadera
  2. Det är jag som är lite efter, jag menade den där grejen som man använder till stjärten =)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Hon är ju för söt! :-) Vad skönt att rumpan ser bättre ut! Och vad avis jag blir att du redan klarar att gå så långa promenader! Antar att dina fogar läkt ihop redan? Mina är eländiga ännu, tyvärr, men jag kan iaf gå litegrand. :-)

    SvaraRadera
  4. Hampus vägde 6445 och var 63 cm lång idag ;)

    SvaraRadera
  5. Kul att hon gillade att bada! Love älskar att bada/duscha. :) Skönt att vågen pekar uppåt för Freja. Duktigt av dig att gå så långt. Jag har nog inte gått så långt någon gång sen Love kom.

    Svar: Tack, det var skönt med frisör besöket. :)

    Nu har du ju redan testat salvan och Frejas rumpa har ju blivit bättre. Så går det när man svara sent, blir lite knasigt med svaren. ;)

    Nä, det förstås. Men om du vill tvätta med vatten när Freja är helt bra i rumpan så kan du ju ha en skål med vatten bredvid. En kompis till mig har det. Men gör det som är enklast för er. Man vill inte ha extra jobb när de är så små. Tiden tar tillräckligt mycket ändå.

    Love somnade också så "sent" på kvällarna när han var liten. Men det rättade han till själv sen när han blev större. De sover ju mest när de är så små. Jag tycker ni kan vänta och se om ett par månader hur hon sover då. Ingen brådska med det!

    Love och Janne mår bra nu men jag är sådär. Idag har jag nyst en massa, hoppas att det inte är en ny förkylning. Lite hosta och så känns det som om det är nåt i halsen som jag inte får bort. Knasigt.

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Så söt hon är! Skönt att rumpan ser lite bättre ut. Hoppas salvan och luftningen hjälpt! :)

    Börjar ni få sommar än eller har det snöat hos er också? Sambon väntar att golfbanan ska öppna så vi kan åka ner och spela. Eller han får spela och jag lata mig! :P

    Tack för tipset om handdukar, ska absolut köpa nästa gång vi åker. De brukar ju ha ganska bra pris dessutom!

    SvaraRadera
  7. Åh vad spännande! Har ni fått jobb eller tänkte ni bara annars? Vi var också på väg dit, fick lägenhet och allt men så plussade vi. :) Får se om vi kanske flyttar nångång.

    Sambon har mest träffat äldre barn som redan är nåt år, så han förstod inte alls varför vi behövde mer än en handduk. :) Haha, tror jag får skriva handlingslistorna nästa gång vi åker ner till ikea! :P Kram!

    SvaraRadera
  8. Ska till bm på torsdag, får kolla med henne vad hon säger. Hoppas man inte behöver börja operera! :S Handledsstöd lät ju som en lätt lösning.

    Meningen var att jag skulle plugga på ltu, och sambon skulle pendla tills han fick förflyttning. (han jobbar 7 dagar, ledig 7) Men det känns inte som det passar just nu. Får se om jag får för mig att plugga eller om nån av oss får jobb i framtiden. Här har vi så mkt hjälp eftersom hela våra familjer och vänner bor här så finns alltid nån som kan ställa upp om man behöver hund- eller bebisvakt. Där känner vi ingen. Men nån bebisträff ska vi väl kunna anordna under hösten/vintern?! Tar bara 3-4 h för mig att köra ner! :)

    SvaraRadera