måndag 9 maj 2011

Fyller dagarna..

..utan att egentligen göra nåt speciellt. Brukar bli att vi går upp runt 9-tiden, ammar och byter blöja, käka frukost. Lufta rumpa, amma och på med blöja, gå på promenad och sen amma byta blöja, ner med Freja i babygymet osv. :) Så runt 18 brukar Peter komma hem. Lagar mat, ammar, byter blöja och på med pyjamas. Sen stoppa henne i vaggan runt 20-tiden.

Sen ibland har man ju en tid att passa, typ BVC eller gå ner på stan en sväng, då blir det lite mer planering för att det ska passa mellan amning o blöjbyten. Men det funkar. I torsdags gjorde jag förresten tenta. Hade inte pluggat nåt, men eftersom tentan handlade om graviditet, förlossning och barnsjukdomar så tyckte jag att det var värt att chansa och göra tentan. Jag klarade den!! Skönt, en tenta mindre att ta igen sen. Eller jag kommer ha 5 veckors praktik att ta igen +vfu-uppgifter +1 hemtenta. Sen får vi se, jag ska försöka göra den här sista kursen oxå. Ledarskap i vården III. Ingen tenta i den kursen, men ett individuellt och ett gemensamt arbete. Verkar dock vara en riktig flumkurs. Men men, bara att göra bort den.

Mamma o Freja

SötFreja



5 kommentarer:

  1. Vad mysigt att inte behöva känna någon stress utan bara göra vad man känner för!

    Vi kommer kanske ner till Umeå på en blixtvisit nästa vecka. Ska ev. köpa ny bil. Hoppas ni har bättre väder än oss! ;)

    SvaraRadera
  2. Mysig tid när man inte har så mycket för sig. Men känner du att det blir enformigt? Jag tröttnade efter ett tag.

    Jag brukar äta kanten på skinkan men att jag drar bort den först och äter. Likadant med prickekorv. Denna skinka var dock kantfri. :)

    SvaraRadera
  3. Nu gick det äntligen att kommentera! Försökte både igår på morgonen och på em, men var bara error?

    Det är en passat vi ska kolla på!! :P Fast inte en helt ny. Vi börjar med en lätt begagnad, vågar inte dra på oss för mkt kostnader när jag ska vara hemma. Kommer inte få så många tusenlappar i månaden. :/ Var inne på en a6, men passaten hade 10 cm längre bagage. Det trodde jag inte.

    Är det nå evenemang i umeå nästa vecka? Det är fullt på alla hotell så tyvärr hinner vi inte ses denna gång. :( Måste upp till skellefteå eller luleå och sova natten. Har skrivit och dubbelkollat att de har hundrum, extra tjorvigt när man har med dem. sambon ska ju ner om nån vecka och spelar golf, kanske vi kan dra ihop en liten träff då?? Vore jättekul att ses!

    SvaraRadera
  4. Måste säga grattis till den lilla:D Lite läskigt att läsa det du skriver för känner mej så himmla träffad, min förlossning började åxå med vattenavgång i vecka 34, fick ligga inne på neo i 10 dagar och gissa vad vår lillskrutta heter om inte Freja. Som sagt riktigt kul att hitta hit och lycka till med allt:D

    SvaraRadera
  5. Jag fick känslan att dagarna gick så fort ändå. Nu gör dom det också men nu måste man ut för att han inte ska riva hela hemmet :)
    Skönt att allt går som det ska. Så söt hon är och fint att håret fortfarande är kvar :)

    SvaraRadera