torsdag 20 januari 2011

Fått mycket gjort idag

Har fått ganska mycket gjort idag. Har gått igenom lite föreläsningar och dessutom alla pdf och dokument som ska gås igenom innan tentan (nästa fredag). Har dessutom börjat kolla på gruppuppgiften vi ska göra imorrn som handlar om sållnings-triage och prioriteringar vid katastrofer.

Nu ikväll så har jag dessutom passat på att baka lite matbröd (Linn har inspirerat mig, så jag testade ett av hennes recept "Moas nyttiga bröd"). Gick superlätt och smidigt och tar inte mer än MAX 10 min (förutom tiden i ugnen). Brukade baka ett rågbröd med frukt och nötter tidigare, men det var så tung rört och var mer som en deg (ist för smet), så jag slutade med det. Dessutom var det brödet alldeles för gott (man åt på tok för mycket av det på alldeles för kort stund). Men men hoppas jag fortsätter med det nu när det gick så lätt. Det var varje fall riktigt gott med smör och lite västerbottens ost på.

Annars så har jag väldigt ont i ryggen och fogarna vilket gör att jag då oxå sover dåligt. Börjar direkt när jag sitter mycket, t.ex då jag måste plugga eller sitter i bil länge. Under renoveringen när jag var igång hela tiden så gick det bra. Hade knappt besvär alls. Ser fram emot helgen när alla bebisgrejer kommer upp, då kommer bland annat en gigantisk u-formad graviditetskudde. Ska bli så skönt att gosa med den på natten! Grejerna skulle egentligen ha kommit i tisdags, men han (som skulle köra upp sakerna) mobil gick sönder så han kunde inte ringa när han närmade sig o behövde vägbeskrivning (har flyttat sen han var hos oss sist), så sakerna kommer på nervägen istället (på lördag alltså).

Förstår för övrigt inte hur vi ska hinna med allt här hemma som måste fixas. Har listerna kvar i 2 rum. Golv +lister på Peters kontor. Sen hall och kök som helst oxå bör fixas innan bebis kommer (lägga golv, byta skåpluckor, byta vitvaror, nytt kakel/stänkskydd, nya socklar under köksskåpen, tapetsering, målning av tak i hall, bygg av en skjutgarderob mm..). Dessutom så behövs det köpas nya innerdörrar som ska justeras efter nya golvet (just nu står dörrarna avhängda pga de är förstora nu när nytt golv är insatt) + att alla dörrkarmar och dörrfoder ska målas (idag målade i gulvitaktig färg..). Samtidigt så ska man åka runt och prova barnvagnar + att det dessutom är hög tid för att kolla upp vilken gravidförsäkring (bas & plus) vi ska ha +framtida sjuk-/olycksfallsförsäkring till barnet.

Nu är jag rätt seg, så funderar på att lägga mig i badet en stund och lyssna på ljudbok.. Hoppas att jag somnar gott sen, inte bara rygg och bäcken som strular o gör att jag inte kan sova.. har dessutom gått från att bara var snorig till att vara tokförkyld. Är less på att inte kunna andas ordentligt.

2 kommentarer:

  1. Sv:Du är visst intressant!!! :D Bara jag som är dålig på att läsa och kommentera, just nu sover jag bort dagarna. Somnade med Love 3 timmar i eftermiddag igen. Skönt men tiden behövs till annat än bara sömn! Måste skärpa mig.

    Haha, jag som tycker jag uppdaterar sällan. Men kanske är för att jag vill skriva om så mycket hela tiden. Har massa saker varje dag men jag får sålla. Men tid tar det så jag förstår varför du inte orkar uppdatera så ofta. Dessutom verkar du ju ha fullt upp hemma med renoveringen och magen! :D

    Shoppa kommer du får göra, kul att ha pengar till det sen med. Hoppas du får sova gott inatt!

    SvaraRadera
  2. Du har fått en blog award av mig! :)

    SvaraRadera