söndag 17 oktober 2010

Första bebisplaggen +höstpyssel

Idag har varit en härlig dag. I förmiddags tog vi en promenad ner på stan för att leta efter lite prylar, bland annat en kaffeburk. Vi var lite tidiga så ingenting hade hunnit öppna, gick runt och fönstershoppade lite och tog sen en brunch på Waynes. Köpte kaffeburk, kolla lite snabbt i lite olik affärer. Sen gick vi hem för att sedan åka till Strömpilen. P för att köpa nåt tv-spel och jag för att köpa nå ekologisk lakrits som jag blivit tipsad om. När vi parkerade såg jag dock att Lindex hade öppet, så jag övertygade P om att vi ska titta lite snabbt på bebiskläder. Jag hittade en jättesöt vit body med gröna pingviner på och P hittade en grön sparkdräkt utformad som en drake. :) Jättesöta båda två.


pingvin body


drakdräkt framifråndrakdräkt bakifråndrakdräkt fot



Har även blivit inspirerad till att pyssla och sy. Ska kolla upp om jag kan hitta "sacco-säckskulor" att köpa och sy en amningskudde. Funderar även på att sy egna haklappar, skötväska, bärsjal och blöjfodral. Hittat massa bra sidor med sytips och förslag.

Hittade även ett litet höstpyssel som jag var tvungen att ge mig på. Så vid 20.00 tog jag ficklampan och gav mig ut och letade lönnlöv.

Så här blev resultatet


höstpyssel

5 kommentarer:

  1. Oj vilken söt drakoverall! :)

    SvaraRadera
  2. Vilken fin bukett! Det hade jag aldrig klarat att binda ihop, snyggt att ha på ytterdörren eller om man har middagsbjudning :)

    Du får lägga upp bilder på det du syr sen, ska bli spännande att se!

    SvaraRadera
  3. Supersöt! Köpte den på Lindex :)

    SvaraRadera
  4. Superfint höstarrengemang!

    SvaraRadera
  5. Åh, en en sån drakdräkt måste jag köpa!

    SvaraRadera