torsdag 9 september 2010

Berättat för våra familjer..

Idag har vi berättat för våra familjer. Skönt att ha det avklarat även om jag var toknervös innan. Visade sig att jag inte hade så mycket att vara nervös över, då alla blev glada. Mamma började gråta av lycka och ville själv ringa mormor och morfar o berätta eftersom de pratade om ev. framtida barnbarn/barnbarnsbarn igår. Både mamma och mormor ville typ skrika ut det till hela världen.

Är inget fan av gyllene 12 veckors regeln. Mest eftersom att om jag berättar och skulle få missfall, så förstår folk varför jag är ledsen och kan även stötta mig... medan om jag inte berättat och får missfall så kommer man behöva förklara varför och det tror jag inte att jag skulle orka.. Som mormor sa "bättre att vara glad och stolt över att man är gravid" o jag håller med, men däremot behöver man inte berätta för ALLA på en gång..

Jag är varje fall glad och lycklig.

2 kommentarer:

  1. Vi berättade också tidigt för den närmaste familjen för vi resonerade precis som ni ang missfall. Sen fick vi ett missfall också och då var det jätteskönt att kunna få stöd från mamma t.ex. Mormor stöttade också och berättade om hennes missfall (hon har även 6 st friska barn).

    Nu hoppas vi på att kunna få ett nytt plus snart igen och att det då ska gå vägen. Men det gör det säkert. 80% av alla graviditeter slutar inte i missfall, det är en bra siffra en siffra☺

    Kram

    SvaraRadera
  2. Känns faktiskt jättebra att ha berättat.
    Håller tummen för att ni får ett plus snart och att ert pyre håller sig kvar hos er.

    SvaraRadera