onsdag 29 september 2010

Första MVC besöket!

Idag var jag och P på första MVC-besöket. Jag var jättenervös, men det gick fint. Blodtrycket, blodsockret och Hb var bra. De andra proverna bör också vara bra, men de skickas ju iväg till lab. Skickades även iväg en kontroll urinodling, eftersom jag haft en UVI för några veckor sedan.

Våran barnmorska har humor varje fall och jag gillar henne. :) Förutom alla prover, längd och vikt så var det lite info om vad som kommer hända på framtida besök samt vår hälsohistoria.

Som jag trott så blev bf flyttad lite, till 9 maj 2011 istället för 15 maj 2011(som jag räknat ut efter när jag haft ägglossning). Hon sa dock att det säkert kommer ändras några gånger(efter ultraljudet), men att vi kör på 9 maj, eftersom datorn automatiskt räknat fram det. Det innebär att jag är 8+1 idag och således alltså i vecka 9. =)

Eftersom jag har diabetes i familjen så kommer jag, nån gång långt fram, få göra en glukosbelastning. Idag var mitt blodsocker varje fall 5,2, vilket är bra. Jag trodde det skulle vara mycket mer eftersom jag käkat frukost ca 1 timma innan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar