söndag 19 september 2010

v.6+0

Tiden går ganska fort, även om den inte rusar iväg. Just nu hade jag önskat att den gjorde det. Har varit väldigt illamående både igår och idag. P o jag har imorse läst lite om bebisen och vilka symptom o förändringar jag bör märka av. P är säker på att jag är i v. 11 och inte v. 7 eftersom han tycker att jag hade v.7 symptom för 4 veckor sen.  :P

Det beror ju helt på. Ska bli intressant och se vad barnmorskan säger den 29:e när vi har första besöket. När jag ringde och bokade tiden sa nämligen barnmorskan samma sak, att jag borde blivit gravid månaden innan, eftersom det var för tidigt för att kunna se något på testet.

MEN jag har haft lång menscykel ca 36 dagar och det kan förklara varför jag kunde plussa 7 dagar innan mens (31 aug.), vilket ändå är 9-10 dagar efter ägglossning. Senaste mensen var 3:e augusti. Dock var den mensen väldigt speciell, bara nån/några droppar de 2 första dagarna, sen 2 dagar med lite och sen 3 dagar med några få droppar bara.. Vilket alltså inte är som det brukar vara.

Mensen innan den senaste, började 28:e juni och jag hade ett gränspositivt(ev. pos) ägglossningstest den 20 juli. 26:e juli fick jag kraftiga smärtor i nedre delen av buken, fick göra både ett gravtest och ett vul på akuten. Gravtestet var negativt(vilket det antagligen hade varit ändå pga endast 6 dagar efter ev. ägglossning) och på vul'et syntes en cysta på typ 3x3 cm(tror jag det var) och lös vätska i buken. Det tolkades som en corpus luteum cysta som spruckit.

Jag vet inte, tror dock mer på att jag är i v.7.. tog ju förresten ett digitalt gravtest som visade på befruktning för 1-2 veckor sedan(den 31 augusti) och det borde stämma tycker jag.

Ska hur som helst bli spännande att gå till barnmorskan den 29:e!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar