söndag 26 september 2010

Kantarellplockning

Idag for vi ut i skogen och plocka svamp. Hittade hur mycke kantareller som helst, på kort tid! Så nu har vi suttit o rensat i drygt 2 timmar, blev nästan 2 kg. Varje gång man plockat så önskar man att man rensat dem när man plockade dem.. Men på nåt sätt så skyndar man sig att slänga ner dem i påsen, som om de skulle försvinna om jag inte tar dem så fort jag kan.

Blev varken Droskan eller lindy igår. Insåg att jag var alldeles för trött. Blev pannkakor hemma istället. Sen gick jag o la mig vid 20 tiden, var toktrött trots att jag sovit ut till kl. 11 igår.. Blir spännande att se hur det går på praktiken nästa vecka, när man har ca 9 vaken-timmar/dygn.

kantareller


På bilden ser det ut som ganska lite kantareller.. men de ligger på 2 st tidningars mittuppslag..

1 kommentar: