fredag 26 november 2010

Borta bra, men hemma bäst!

Äntligen hemma igen!

Även om det var kallt (-14 grader) och typ snöstorm här hemma, så var det väldigt skönt att få komma hem till sitt igen. Har saknat det faktiskt. Kom hem för typ 1,5 timmar sen och är supertrött. Transferbussen plockade upp oss på hotellet kl. 05.40 imorse, så jag är rätt trött. Efter att ha plockat upp Morris hos Karin så har det mest blivit till att betala räkningar och sånt skoj.

Hade tänkt koppla av framför ett avsnitt av desperate housewifes, men jag är alldeles för trött. Sitter och gäspar för fullt hela tiden. Jag som ändå sovit en del på planet (iof inte gott, sjukt ont i ryggen).

Imorrn blir det till att plugga. Håller ju på med C-uppsatsen nu. Har läst massa artiklar under semestern, har dock 2 kvar som jag måste plöja mig igenom imorrn. Sen blir det träff med skrivkamraten för att uppdatera varandra om läget.

Imorrn ska jag även ringa och kolla om våra förlovningsringar är klara! Hoppas verkligen på det, skulle vara lite kul att få trä dem på varandras fingrar just imorrn, för imorrn firar vi 5,5 år tillsammans. De skulle vara klara innan tisdag varje fall (brukar normalt sett vara klara på 3-5 arbetsdagar, men då den ena var en diamantring så kunde det dröja nån dag till (upp till 7-8 arbetsdagar). Men håll tummarna för att de är klara imorrn :)

Näe, nu måste jag gå och sova känner jag. Ska försöka uppdatera imorrn och då kanske jag kan lägga upp lite bilder oxå.

2 kommentarer:

  1. Jag förstår att du är trött och jag vill inte föreställa mig hur jag kommer att må i nacke och rygg efter flygresan som väntar. Men jag hoppas att allt kommer att flyta på lika smidigt som ner resan. Har tagit 2 dagar ledigt hemma så jag hinner vänja mig vid tidsskillnaden.

    Vore superroligt att se alla bilder från semestern, du får lägga upp så fort du hinner! Och sen får du fotografera handen med ringarna så jag får se hur det blir på riktigt! Gud så spännande!

    Tack för snäll kommentar på bloggen, man blir så himla orolig och känner sig så maktlös när man inte kan förbereda sig. Men det kanske känns bättre när man går på föreläsning och kurs...

    SvaraRadera
  2. Men usch då! Magsjuka är ingen höjdare, hoppas att du blir piggare snart. Glöm inte att vätska upp dig ordentligt (så fort det går) så att du och bebisen inte blir uttorkade.

    Ha ha, jo hon behöver träna en del lydnad, just nu drar hon massor i kopplet och det är så frustrerande. Hon är så stark att hon lätt kan dra ner mig, speciellt nu när det är halt ute.

    Det bästa med att man blir stor och otymplig är att man hela tiden gå mot säkrare tider. Kanske är det därför man räknar dagar så frenetiskt? En dag till = något större chans att knytet ska klara sig :) Inte tänka på missfall, usch! Men det är fruktansvärt när tankarna och drömmarna kommer. (jag har klarat mig från mardrömmar hittills, förutom att jag drömde att någon kvävde mig här om natten.

    Yes, snart hemma. Vi åker från Boracay i morgonbitti för att mellanlanda i Cebu i 2 nätter innan vi sätter oss på planet hem. Hemma på morgonen den 1/12. Då får vi ringas så fort jag har återhämtat mig från flygresan.

    SvaraRadera