söndag 21 november 2010

Kameler luktar APA!!

Har legat på playan i 2 dagar nu och inte ens en gnutta röd. Måste vara nåt fel på mig. Ser genomskinlig ut, nästan blå. :P

Då och då när man ligger där och solar, så börjar det helt plötsligt lukta apa, då är det en kamel som går förbi. De luktar ruskigt illa, även på långt avstånd.

Hotellområdet är sjukt stort, 1 kvadratkilometer stort. Det går nåt tåg runt över hela området, även en linbana som går från taket på vårt hotell nästan hela vägen ner till stranden. Snorklar varje gång vi badar. Finns massa korallrev och massa färggranna fiskar precis vid hotellstranden. Hotellet har dessutom en egen vattenpark på området. Bara testat en av vattenrutchkanorna, men den var kul varje fall!

Annars så kryllar det av ryssar här. All info på hotellet står på ryska och t o m den egyptiska hotellpersonalen snackar flytande ryska. Hotellet är fint och det är bra service. Däremot hade maten kunnat vara mycket bättre. Vi svenskar har fått en egen frukostrestaurang eftersom några andra svenskar klagat på att ryssarna kastar sig över maten och tar med händerna på allt.

Var på ett av de andra hotellen på området och käkade middag igår. Tokhög ljudvolym och ryssar som verkligen kastade sig över maten, lastade tallrikar fulla med mat och bar sedan upp det på rummet för att ha efter middagen. Kommer man en halvtimma efter att den restaurangen öppnat så är maten i stort sett slut. Tur att vi har 12 st andra att välja på:)

På torsdag ska vi nog åka ut till en liten paradisö och snorkla och sola. Ska tydligen vara superbra snorkling där, så jag hoppas att vi får tag på biljetter.

Näe, nu ska jag kolla in facebook en snabbis och sen ska vi gå och käka lite lunch.


Hoppas allt är bra med er. Vi har det varmt och skönt varje fall.

Annars är jag sugen på att testa att åka sån där fallskärmsgrej efter en båt, ser riktigt kul ut! Ska bara övertala Peter till det :)

1 kommentar:

  1. Oh vad jobbigt med Ryssar! Fy vad girigt av dem och ganska fult mot andra resenärer också! Sånt tycker jag verkligen förstör när man har tänkt att åka iväg och ha det mysigt!

    Härligt med bra snorkling! Det måste vara skönt att ha fenor när man snorklar. Jag blir trött väldigt fort och får lägga mig och vila efter jag och Are har varit ute. Det är väldigt roligt ändå.

    Hoppas att ni får biljetter till den där mysiga ön och att det är så mysigt som det sägs! KRAM

    SvaraRadera