lördag 13 november 2010

v.14+3

Tiden rusar iväg, är redan i v. 15 och på fredag bär det av till Egypten. Ska bli så skönt!! Vi har beställt ett var sitt snorkelpaket med snorkel, cyklop och simfötter +att vi beställde badskor till mig(vill inte riskera att trampa på något vasst eller giftigt). Så som det är planerat varje fall, så kommer semestern mest bestå av att slappa, bada och snorkla. Ni får hålla tummarna för att vi inte blir magsjuka, det är det jag är mest rädd för nu. Egypten är ju inte känt för att ha jättebra mat, utan det är snarare en regel än undantag att man blir magsjuk.

I onsdags var det dags för syjunta igen hemma hos Peter's kusin. Det är så roligt och se vad de andra pysslar med. Allt från virkning av sjalar till tofflor, broderi och stickning av mössor och åkpåse :)

Annars i veckan har det mest varit skola som gällt. Har ju börjat skriva på C-uppsatsen, eller skriva och skriva. Vi håller på med att leta artiklar och skriva på projektplanen. Inte så kul, men tiden går varje fall, nästan så jag inte fattar hur man ska hinna med allt. Tänkte sitta en stund imorrn och leta efter fler artiklar utifrån de artiklar vi hittats referenslistor.

Idag tänkte jag sätta mig och spela lite piano, insåg dock att jag glömt typ allt jag lärt mig. Det var så länge sen jag hann sitta ner och spela lite. Jag skulle vilja lära mig spela Sonata Arctica's låt Tallulah. Hittade dock inga noter till den och sen när jag väl hittar dem så är jag för dum för att fatta :P Har kollat lite på youtube när andra spelar, men det går så himla fort, att jag inte har en chans att hinna med.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=xx0inwK0bug[/youtube]

2 kommentarer:

  1. Hejsan! Visst är det otroligt vad tiden går fort, jag kan inte fatta det. Dessutom superroligt att både du och jag ska ha vinter-vår barn 2011.

    Jag tror att du kommer klara dig fint från magsjuka, du får tänka på vad du äter och dricker så kommer det nog gå vägen. Bra att ni köpte skor så du inte riskerar något där nere. Kommer du ha internet tillgång? Du får iaf. skriva och berätta hur du har haft det sen när du kommer hem.

    Kram så länge!

    SvaraRadera
  2. Det är ju helt insane vad stort hotell ni ska till, superhäftigt. Det är verkligen otroligt vilka olika sätt det finns för att relaxa!! Det kommer nog bli superbra, i slutändan hamnar man ju ändå på beachen under ett parasoll med en paraplydrink i handen ;)

    Hur känner du? Har du blivit mer andfådd nu eller flåsar du på som vanligt? Jag kände ganska tidigt att andfåddheten kom smygandes. Nu får jag och Are tom ta pauser på strandpromenaden, så får jag sammandragningar om vi går för fort eller stressar.

    Kan du känna några tydliga sparkar än? Jag tror att jag kände i v. 15. (inte länge kvar till RUL) ska ni kolla kön?

    SvaraRadera