lördag 6 november 2010

Uppdatering för Linn :)

I torsdags hade jag tenta i Psykiatri 15 hp. Tror det gick bra, blir nog godkänd. Kändes varje fall bra. Efter att ha skrivit tenta i x antal timmar, så skulle vi ha 1,5 h studenthandledning efter praktiken (idiotiskt med tanke på att min praktik var slut för typ 5 veckor sen). Jag hade egentligen inte tid med att gå på seminariet, speciellt inte då lärarna meddelade oss om seminariet 4-5 dagar tidigare. Man SKA ha schemat 1 månad i förväg, men lärarna hade "glömt" bort det.

Peters föräldrar skulle komma hit på torsdagen dessutom och det var rätt mycket att fixa innan, så det blev enormt med stress. På kvällen gick vi varje fall på Droskan och käkade Black Rock Grill igen. Jättegott, men synd att man blir mätt alldeles för fort. Även Peters kusin var med, väldigt trevligt. Vi lejde henne till att sjunga o spela för Peters mamma senare på kvällen!

På fredagen så for vi runt på en himla massa affärer. Vi köpte bland annat en snygg hallspegel och en ny vardagsrums matta (fullt med glansiga gröna fransar över hela mattan, som ser lite ut som små maskar). Har precis lagt ut den på golvet, den har fått hänga ute sen vi tog hem den, eftersom den stank av kemikalier.

Vid 10 i förmiddag for Peters föräldrar hem. Har mest tagit det lugnt, då jag varit helt slut senaste dagarna. Kikade på "Eat Pray Love" med Julia Roberts och svenska Tuva Novotny i en biroll. Den var väl ok, sämre än jag trott faktiskt. Efter det så for jag ner på stan och tog en fika med Helen och bytte en skjorta åt Peter.

Nu slappar jag framför tv'n. Sen blir det till att käka middag. Blir rester, rådjursstek m. kantarellsås och potatisgratäng. Ikväll ska vi nog kolla en film, tror det blir "How to train you dragon". Näe, nu ska jag kolla klart på Arga snickaren :)

2 kommentarer:

  1. Sv: Nej, jag känner inga rörelser som jag är medveten om ännu. Bör väl komma inom ngr veckor. Hur mår du? Ha en mysig lördag nu. :)

    SvaraRadera
  2. Oj, fullt upp! Det är ju kul att det händer något och så men allt blir mycket mer påfrestande när man är gravid (iaf. för mig)

    Känner igen det där med känslig näsa. ha ha, det går säkert över om en månade eller så.

    Skönt att kursen är slut. Hoppas att du blir godkänd.

    “How to train you dragon” är jättemysig. Själv såg jag inception igår och tyckte att den faktiskt var väldigt bra. Annorlunda och man var tvungen att tänka. Bra slut också...

    Tack för uppdateringen!
    KRAM

    SvaraRadera