onsdag 17 november 2010

Hur svårt kan det vara?

Skitsvårt!!


Vi var in och tittade idag och tänkte köpa. Jag hade ju egentligen bestämt mig, men när jag testade ringen jag bestämt mig för idag, så blev jag lite tveksam. Sen satte beslutsångesten in. Den är verkligen superfin, speciellt när den sitter bredvid den blivande vigselringen. Men ensam är den inte lika fin. Den ring jag pratar om är den nedersta (Sara). Provade en hel hög med andra, och började gilla de två översta. Den mittersta(virvla) känns lite väl smal, medan den översta(himla) är snordyr (och egentligen inget alternativ) men riktigt fin i röttguld.. Gillade dock att den mittersta stenen står ut lite, det gör att den ser snyggare ut ensam (utan den tilltänkta vigselringen som är slät).


Himla


Virvla



Sara


Vi ska in imorrn igen och titta, men jag förstår inte hur jag nånsin ska kunna ta ett beslut. Jag som kan vela hur länge som helst när det gäller struntsaker.. *suck*

7 kommentarer:

  1. Det är en ring man ska ha resten av sitt liv självklart måste man få ha lite beslutsångest! Bästa kanske är att titta och sen gå hem och känna efter. Men det är väldigt fina ringar du har kollat på. Jo min resa bestod inte bara av ledsna tårar utan av glädje och mycket skratt:)

    SvaraRadera
  2. kristallklarvinter17 november 2010 kl. 21:38

    Det är verkligen jättefina ringar allihop. Men jag tror Himla och Virvla är snäppet snyggare. =) Hoppas du kan välja imorgon!

    SvaraRadera
  3. Jo, jag kan hålla med, fast de är snäppet snyggare på ett annat sätt. De är snyggare än Sara, när de är ensamma på fingret.. Men tillsammans med den tilltänkta vigselringen så tycker jag nog att Sara är finast. De är som att de var gjorda för varandra. Ingen nivåskillnad osv. Men Sara ringen blir lite för enkel och tunn ensam nästan. Som diamanterna sitter så glittrar de inte lika mkt eller vad man ska säga. Men jag gillar allihopa. :)

    SvaraRadera
  4. Jag fattar ingenting ;) är ovanstående vigselringar eller förlovningsringar? Ska ni ha både och eller byta ut när ni gifter er? Jag är ju ett stort fan av vitt guld och gillade himla bäst. Men om det är en förlovningsring kanske det blir lite mycket?? Jag tror att du passar bra i en smalare ring på fingret speciellt om du ska ha två får det inte bli för brett!

    Ta tid på dig! Som Anna skriver så är det ju en ring som man ska ha läääääänge!!

    KRAM

    SvaraRadera
  5. Jaha, nu fattar jag hur det är tänkt. Är ju inte så insatt eftersom jag varken är förlovad eller gift ;)

    Strunta i pengarna! Ni förlovar er ju bara en gång ändå! Tycker att du ska ta det du vill ha och inte tänka så mycket på det andra. Det blir ju superbra med din mormors ring också, då sparar nu ju ev. in en slant där ;)

    Lycka Till!

    SvaraRadera
  6. Oj! Det var ingen rolig överraskning! Kan du inte prata med din BM på MVC? Det var hon som skrev intyg till oss och det har fungerat alldeles utmärkt, de kollar nästan bara att det är stämplat. Kolla upp vaccinerna en gång till, gulafebern brukar man bara behöva ta om man kommer från ett land som har gulafebern tror jag. Det är tydligen ett engångsvaccin. Kolla www.infpreg.com. Jag förnyade stelkramp och allt det där som man får när man är liten innan jag åkte till Indien. Men om du inte behöver kanske du ska vänta med att vaccinerad dig tills kotten har kommit?
    Hoppas att det löser sig

    SvaraRadera
  7. Jag tror att det kommer räcka med ett intyg av BM, det är ju så det fungerar i Sverige. De har inte kollat vårt intyg mer än 2 ggr på 4 flygningar och det är när vi ska boarda planet (dessutom tror jag min mage syns mer än din) så ett hett tips är att vara där i tid och sen ha papper klara att visa. Det kan hända att du får skriva på något och så. Jag håller med dig att det är ingen idé att säga något förrän de frågar. Jag hade inga intyg när jag flög till Grekland och då syntes ju ingenting heller så varför säga något? Hur mycket syns det? Du kan ju ha en stor tröja på dig i värsta fall...

    SvaraRadera