måndag 4 april 2011

Helt slut!

Nu är jag helt slut! Har hållit på att städa non stop mellan kl.12 och 19.30 (minus en lunchpaus på typ 30 min).. Mina fötter är ömma och svullna, så jag ska be sambon om en fotmassage om en stund. Jag fick dessutom en bukett med tulpaner idag när han kom hem! *glad* Inte så ofta, men han tyckte att jag hade förtjänat det idag :)

Nu låter det som att vi har jätteskitigt hemma (i o m att jag städat så länge), men det tar sin lilla tid när man är höggravid och supernoggrann. Har dammtorkat varenda liten yta och varenda liten pryl, dammsugit golv, lister och hela gigantiska soffan (kuddar och allt) och dessutom möblerat om lite (så mycket man nu kan när man är ensam hemma och höggravid). Är inte ens klar med städningen, men jag ger upp nu (läs: kroppen ger upp nu). Får fortsätta imorrn. Har kök, badrum, toalett och bebisrum kvar. Bebisrummet är det inte så mycket att göra i som tur är, bara plocka i ordning lite. Sen så går badrum och toalett ganska fort oxå. Blir köket som kommer ta tid. Ska försöka orka med att torka ur alla kökskåp och torka ur kylen osv.. Men men, vi får se vad jag orkar och hinner med. Imorrn är det ju dags för nästa BM besök (1:a besöket hos nya barnmorskan).

Här kommer lite bilder på lägenheten (har lovat Linn dem för ruskigt länge sen).. 

Kontoret/gästrummet 
(Där jag sover nu, eftersom den sängen är mkt skönare. 
Får dock sällskap av sambon ganska många nätter, så jag lider inte :P )

Kontor/gästrum

Klädkammaren som vi rensade och städade ur igår..

Sovrummet
Flyttade huvudgaveln till motsatt vägg. Blev mycket bättre tycker jag. 
Dock så ska tulpanerna bara stå sådär över natten(för att behålla formen). 

Sovrum

Sängen +vaggan som morfar byggt åt mig när jag var liten. 
Ska nog passa på att bädda den ikväll. 

Huvudgaveln flyttad till motsatt vägg. Blev bra, ser inte lika tomt ut där nu. 

Pianot i vardagsrummet

Ser dock lite tomt ut ovanför nu (har flyttat på två av mina tavlor som stod på pianot tidigare). 

Peter och Morris i vår gigantiska och supersköna soffa. 
Dock  är den jäklig jobbig att ta sig upp ur nu när man är höggravid.

3 kommentarer:

  1. Fint ni har det hemma! En sån stor soffa vill jag med ha i vårt biorum. Men tyvärr får den nog inte plats så får ta en mindre modell.

    Jättefin skötväska du har skaffat med lyx skötbädd. Fin fint till bebisen. :)

    Fin mage. Tycker du den är jobbig nu? ;)

    Sv: Jo, ens humör är inte alltid på topp. Men nu är det bra igen. :)

    Ja, det hoppas jag att det ordnar upp sig med din gravid diabetes. Förhoppningsvis försvinner den fort sen när bebis är här. Har du fått någon info om det?

    Jam så kände jag med. Att när man väl hittar något som sitter bra då kan man inte köpa de för gravid magens skull.

    Men vad jobbigt. Ett äpple är ju det ju bara fruktsocker i. Nä, jag hoppas verkligen du slipper det snart!

    Haha, lister alltså. De är så tråkiga att köpa och sätta upp men de fyller ju en viktig funktion. Allt ser ju bättre och klart ut när de är på plats.

    Jo, man blir ju alltid nojjig. Så fort det är något så tänker man att det kanske är därför. Men jag tror tänderna kivas med Love igen.

    Kram!!

    SvaraRadera
  2. Jättefint blev det!

    Tänker på er nu och hoppas på bebis snart =)

    Längtar efter att på se den lilla ;)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Jättefin lägenhet :) Och du, lägg upp fler bilder på Peter, har aldrig träffat människan, vill se hur han ser ut :P hehe. Kram på er :)

    SvaraRadera