onsdag 6 april 2011

Väntar på bebis på bb..

Fick åka upp till BB igår ikväll för fortsatt väntan på bebis. Hann sova ca 3 timmar innan jag fick en massa sammandragningar som höll på hela morgonen med ca 9 minuters intervall. Sen försvann de ett tag på dagen och nu har de kommit tillbaka. De börjar bli riktigt kraftiga nu och de håller i sig i flera minuter, allt mellan 3-5 min. Jobbigt som tusan.  Har fått varma rispåsar till rygg och mage, vlket är skönt, men jag blir så varm bara. Får riktigt kraftig molvärk i ryggslutet oxå, känns typ som att ryggen ska gå av. Blir inte bättre av att sängen är jätteoskön. Ska dock få en princessmadrass nu efter middagen.

Rummen här på BB (även på förlossningen) är jättefina, men nåt smartskaft har inte tänkt till ordentligt. De har automatbelysning på toaletten. Helt idiotiskt när man vaknar kl. 03 på natten och vill gå o kissa(jag vill ju inte tända lämpan då man ser nog bra ändå). Men man ska visst bli bländad så att man absolut inte kan somna om sen.

Mycket tankar som snurrar i huvudet annars. Har svårt att förstå att jag senast på måndag kommer vara mamma. Att vi då blir en egen liten familj. Känns så himla overkligt. Om man får önska så önskar jag nästan att förlossningen kommer igång imorrn. Jag längtar ju så mycket och sammandragningarna är riktigt jobbiga nu. Sen så tror jag 7:e april är ett bra datum att födas på :P Vet ju egentligen att det är bättre ju längre bebis stannar i magen, men samtidigt så vill jag bara att den ska komma ut, så att man får se vad det är för liten krabat där inne.


Vad tror ni att det blir för nåt, pojke eller flicka? frågade tidigare idag på FB och där står det nu 7-2 till flicka :) 

4 kommentarer:

  1. Men Guud! Här har man fullt upp under ett par dagar och missar massa! Hur är det? Vad händer? Hoppas allting går bra för er nu! Och du måste försöka uppdatera så fort du vet någonting mer! =)

    SV: Conny väger nu 10040gr så han har gått upp 900gr sen sist och är 76,5 cm +1,5. BVC sköterskan såg lagom chockad ut när vågen visade så där mycket.
    Nu är han igång och äter igen så jag vet inte om det bara var något tillfälligt han hade för sig.
    Jag hade tänkt skriva åt dig att du skulle ta det lugnt med städningen så att det inte kommer igång för tidigt men du hann visst lite före mina ord ;)

    Då kanske ni kommer ner till Linköping nån gång och hälsar på för att sedan åka över till Norrköping och hälsa på mig och Conny så man får se bebisen live =)

    Hoppas allt går bra nu och Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Gud vad nervös/nyfiken jag är för eran skull... Conny hade varit fixerad bra länge men ville ändå inte komma ut. Så vi gick 16dagar över tiden. Det komiska var att jag skulle bli igång satt den 28januari klockan 8:00 men han föddes den 28januari 00:45 =)
    Det är en ganska konstig sak man ska ta in, man försöker förbereda sig så gott man kan under graviditeten att man ska bli mamma men det går inte. Jag har fortfarande svårt att fatta att jag är det lilla barnets mamma =)

    SvaraRadera
  3. Såg hos Linn att en liten flicka äntligen har kommit :) Jätte stort grattis till er. Hoppas att allt gick bra.
    Kram till er

    SvaraRadera
  4. Vad är det jag hör, har ni fått en liten flicka?? JÄTTEGRATTIS!!! Så roligt. Hoppas allt gått bra och ni mår bra alla tre. Massa kramar

    SvaraRadera