torsdag 28 april 2011

Utskriven

Igår blev Skruttan utskriven från barn 4 (neonatalen). Hon vägde in på 3212g, vilket innebar +74g sen i måndags. Kändes jätteskönt då jag trodde att hon skulle gå ner i vikt eftersom hon kräkts så mycket.

Fick med mig 18 st burkar med min frysta bröstmjölk. Perfekt att ha när jag vill fara iväg, då kan Peter mata henne :) Vet inte exakt hur mycket en burk rymmer, men det är ganska mycket ändå. Skulle gissa på att de rymmer åtminstone 120-150 ml i varje.

Idag fick vi även hembesök från BVC. Det gick bra, Skruttan har gått upp ytterligare litegrann och väger nu nånstans 3220-3225g (vågen pendlade lite).

Invigde bärsjalen idag också. Testade lite olika knytningar. Tycker det funkade bra, dock så blev det ganska varmt. Den jag sydde är ju av ganska kraftigt tyg +att den är väldigt lång (5 m), så det blir mycket tyg. Egentligen är jag lite sugen på en elastisk bärsjal, tror att de är lite mer bekväma (inte för att min egentligen var obekväm, men de tär lite mindre och lättare tyg att hantera). Bärsjalen räddade varje fall dagen när jag var tvungen att kuta till tvättstugan. Var i stort behov av att tvätta då typ alla mina kläder var nerkräksade.

Har nu ikväll även satt in lite nyfödd-annonser. Blev annons i SP, NSD, Kuriren, VK och VF. Hade även velat fixa en webbis bild oxå på vll.se men man var tvungen att föra över bilden från ett minneskort till datorn på BB, men jag hade ju bilden på iphonen så det gick inte och nu har vi ju fått komma hem. Skitsamma!

Näe, nu är det läggdags för min del. Är dödstrött!


3 kommentarer:

  1. Härligt att hon ökar på i vikt! Hon är så söt. :)
    Skönt att ni har en del fryst mjölk att ta av ifall du vill ha lite paus i amningen. :)

    Svar: Självklart har ni fullt upp, minns själv hur det var så det är lugnt även om ni har mer att tänka på än vi hade.

    Skönt med fri amning, blir ju lite mindre att fixa med. Är hon lite piggare nu?

    Hoppas ni får en fin valborg. Kram!

    SvaraRadera
  2. Hon är verkligen hur söt som helst :)

    SvaraRadera
  3. Va skönt att hon ökar i vikt =) Va mycket hår hon har, hade du mycket halsbränna? Tänkte om det stämmer med en av alla myter ;) Va duktig du är på att sy och styra, önskar jag också va det! Hoppas allt är bra med er och att ni haft en bra helg Kram

    SvaraRadera